Kelių transporto parko pokyčių apžvalgos

Lietuvos kelių transporto priemonių parko pokyčių apžvalga

2025 m. vasario 1 d. Lietuvoje iš viso buvo įregistruoti 29 306 lengvieji keleiviniai elektromobiliai (M1 kategorija), iš jų 16 409 – grynieji elektromobiliai ir 12 897 – iš išorės įkraunami hibridai. Taip pat registre buvo 550 lengvųjų krovininių elektromobilių (N1 kategorija), iš jų 542 – grynieji elektromobiliai ir 8 – iš išorės įkraunami hibridai.

Per 2025 m. sausio mėnesį elektromobilių užimama viso Lietuvos lengvųjų keleivinių automobilių parko dalis padidėjo nuo 1,60 proc. iki 1,65 proc. (grynieji elektromobiliai užėmė 0,93 proc. šios kategorijos transporto priemonių parko, iš išorės įkraunami hibridai – 0,72 proc.).

Per sausį elektromobilių skaičius parke išaugo 1 032 vnt.  (+3,65 proc.), o per 12 mėnesių elektromobilių skaičius parke padidėjo 9 622 vnt., arba 48,9 procento.

2025 m. vasario 1 d. Lietuvos lengvųjų keleivinių automobilių parko didžiausią dalį užėmė dyzelinu varomos transporto priemonės, kurios sudarė 64,8 proc. visų šalyje įregistruotų lengvųjų automobilių. Benzinu varomų transporto priemonių buvo 22,6 proc., hibridinių transporto priemonių (HEV – hibridiniai automobiliai, išskyrus iš išorės įkraunamus hibridus) – 5 proc. viso M1 kategorijos transporto priemonių parko.

Lengvųjų krovininių transporto priemonių (N1 kategorija) parke 2025 m. vasario 1 d. elektromobilių buvo 0,68 proc. (2025 m. sausio 1 d. – 0,67 proc.). Šioje kategorijoje dyzelinu varomos transporto priemonės sudaro 96 proc. parko.

Lietuvos kelių transporto priemonių rinkos pokyčiai

Lietuvos energetikos agentūros duomenimis, per 2025 m. sausio mėnesį Lietuvos kelių transporto priemonių registre įregistruoti 1 067 lengvieji keleiviniai elektromobiliai (iš jų – 453 grynieji elektromobiliai ir 614 – iš išorės įkraunamų hibridų) – tai 13,8 proc. daugiau nei įregistruota per gruodžio mėnesį ir 62,4 proc. daugiau nei buvo įregistruota per 2024 m. sausio mėnesį.

Jau tris mėnesius iš eilės Lietuvoje įregistruojamų iš išorės įkraunamų hibridų skaičius yra didesnis už įregistruojamų grynųjų elektromobilių skaičių.

Per sausio mėnesį įregistruota 12 lengvųjų krovininių elektromobilių (visi grynieji elektromobiliai), o tai net 140 proc. daugiau nei įregistruota praėjusių metų gruodžio mėnesį, kai buvo įregistruoti tik 5 lengvieji krovininiai elektromobiliai.

Naujų automobilių rinka

2025 m. sausio mėnesį įregistruoti nauji automobiliai sudarė 18,9 proc. visų per mėnesį registruotų M1 kategorijos transporto priemonių. sausį nauji lengvieji keleiviniai elektromobiliai užėmė 16 proc. naujų lengvųjų automobilių rinkos (praėjusių metų gruodį buvo 12,4 proc.), iš jų 5,7 proc., arba 161 grynasis elektromobilis ir 10,3 proc., arba 294 iš išorės įkraunami hibridai – tai didžiausia elektromobilių užimta rinkos dalis per visą laiką. Nauji elektromobiliai sudarė 42,6 proc. visų sausio mėnesį įregistruotų elektromobilių.

Didžiausią naujų įregistruotų lengvųjų automobilių rinkos dalį sausio mėnesį užėmė hibridiniai lengvieji keleiviniai automobiliai (HEV), kurie sudarė 47 proc. visų per mėnesį parduotų ir įregistruotų naujų lengvųjų automobilių (gruodį – 47 proc.).

Per sausį įregistruoti 1 336 nauji hibridiniai (HEV) automobiliai (gruodžio mėnesį – 1 163).

Benzinu varomos transporto priemonės 2025 m. sausio mėnesį užėmė 18,7 proc. naujų lengvųjų keleivinių automobilių rinkos, varomos dyzelinu – 15,7 proc. naujų automobilių rinkos.

Naujų lengvųjų krovininių (N1 kategorija) automobilių rinkos didžiausią dalį – 83,5 proc. –  sausį užėmė dyzelinu varomi automobiliai (gruodžio mėnesį – 96,7 proc.). Benzinu varomi automobiliai užėmė 11,6 proc., elektromobiliai – 2,5 proc. naujų N1 kategorijos automobilių rinkos. Nauji elektromobiliai sudarė 58 proc. nuo visų sausio mėn. įregistruotų N1 kategorijos elektromobilių.

Naudotų automobilių rinka

Naudotų lengvųjų keleivinių automobilių rinkoje 2025 m. sausio mėnesį lengvieji keleiviniai elektromobiliai sudarė 5 procentus (gruodį buvo 5,5 proc.). Didžiausia naudotų automobilių rinkos dalis teko dyzelinu varomoms naudotoms transporto priemonėms. Tarp visų per mėnesį parduotų ir įregistruotų naudotų lengvųjų automobilių (M1 kategorija) dyzelinės transporto priemonės sudarė 63,1 proc., benzinu varomos – 21 proc., hibridinės (HEV) transporto priemonės – 7,4 procento.

Naudotų lengvųjų krovininių automobilių rinkoje sausio mėnesį elektromobiliai užėmė 0,7 proc. naudotų N1 kategorijos automobilių rinkos, dyzelinu varomos transporto priemonės – 94,2 procento.

Per 2025 m. sausio mėnesį lengvųjų keleivinių elektromobilių (M1 kategorija) skaičius, įsigyjant transporto priemones, kurios dar nebuvo registruotos Lietuvoje, sudarė 7,1 proc. nuo visų įsigytų M1 kategorijos transporto priemonių, o vertinant tik sandorius, sudarytus įsigyjant naujas transporto priemones – 16 procento.

Lengvųjų krovininių (N1 kategorija) elektromobilių dalis, įsigyjant transporto priemones, kurios dar nebuvo registruotos Lietuvoje, sudarė 1,2 proc. nuo visų įsigytų N1 kategorijos transporto priemonių, o vertinant tik sandorius, sudarytus įsigyjant naujas transporto priemones, šis skaičius buvo 2,5 procento.

Vienas iš Lietuvos Respublikos nacionalinio energetikos ir klimato srities veiksmų plano 2021–2030 metams uždavinių – didinti atsinaujinančių ir alternatyviųjų degalų vartojimą transporto sektoriuje bei skatinti darnų įvairiarūšį judumą. Šiuo metu transporto sektorius atsilieka labiausiai, siekiant, kad atsinaujinančių energijos išteklių dalis transporto sektoriuje 2030 m. sudarytų 15 procentų.

Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatyme nustatyta, kad iki 2025 metų gruodžio 31 d. M1 kategorijos elektromobilių skaičius turi sudaryti ne mažiau kaip 10 proc., o N1 kategorijos elektromobilių skaičius – ne mažiau kaip 20 proc. metinių pirkimų sandorių.

Lietuvos teisės aktai apibrėžia elektromobilius kaip transporto priemones, kurios naudoja elektros energiją kaip variklio veikimo šaltinį. Elektriniai automobiliai gali būti tiek grynieji elektriniai (BEV – Battery Electric Vehicles), tiek iš išorės įkraunami hibridai (PHEV – Plug-in Hybrid Electric Vehicles), kurie taip pat turi ir vidaus degimo variklį, kuris gali būti naudojamas nuvažiuoti ilgesniam atstumui.


● 2025 m. Lietuvos kelių transporto priemonių parko pokyčių apžvalgų archyvas

Kviečiame susipažinti su visomis 2025 m. kelių transporto priemonių parko pokyčių apžvalgomis