|
|
Galiojantys kvietimai teikti paraiškas
- Titulinis
- Kvietimai teikti paraiškas
- ► PARAMA SAULĖS ELEKTRINĖMS SAUSUMOJE
- galiojantys kvietimai teikti paraiškas
Šiame skirsnyje skelbiami kvietimai teikti paraiškas gauti investicinę paramą saulės elektinėms sausumoje
KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS FINANSUOTI JUNGTINIO PROJEKTO PROJEKTUS
Jungtinis projektas „Investicinė parama saulės elektrinėms sausumoje“
2024-12-19; Nr. 03-005-J-0001-J06
1. |
INFORMACIJA APIE KVIETIMĄ TEIKTI PARAIŠKAS FINANSUOTI JUNGTINIO PROJEKTO (TOLIAU – JP) PROJEKTUS (TOLIAU – KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS) |
|||||||||||||
1.1. |
Atsakinga institucija |
|||||||||||||
Viešoji įstaiga Lietuvos energetikos agentūra |
||||||||||||||
1.2. |
Administruojančioji institucija |
|||||||||||||
☒ viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra |
||||||||||||||
1.3. |
Programa |
|||||||||||||
☐ 2021–2027 m. ES fondų investicijų programa |
||||||||||||||
1.4. |
Finansavimo forma |
|||||||||||||
☒ 01 Dotacija |
||||||||||||||
1.5. |
Regionas |
|||||||||||||
☒ Netaikoma |
||||||||||||||
1.6. |
Apskritis |
|||||||||||||
☒ Netaikoma |
||||||||||||||
1.7. |
JP projektų atrankos būdas |
|||||||||||||
Tęstinė atranka |
||||||||||||||
1.8.
|
Bendra kvietimui teikti paraiškas skirta finansavimo lėšų suma (eurais) |
|||||||||||||
36 667 769,61 Eur |
||||||||||||||
1.8.1. |
ES fondų lėšos |
Netaikoma |
||||||||||||
1.8.2. |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (toliau – EGADP) subsidijos lėšos |
☒ EGADP subsidijos nepanaudotos lėšos 36 667 769,61 Eur
|
||||||||||||
1.8.3. |
EGADP paskolos lėšos |
Netaikoma |
||||||||||||
1.8.4. |
Bendrojo finansavimo lėšos |
Netaikoma |
||||||||||||
1.8.5. |
Valstybės biudžeto lėšos |
Netaikoma |
||||||||||||
1.8.6. |
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos ES fondų lėšomis netinkamam finansuoti pridėtinės vertės mokesčiui apmokėti |
Netaikoma |
||||||||||||
1.9. |
Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma JP projektui įgyvendinti (eurais) |
|||||||||||||
Netaikoma |
||||||||||||||
1.10. |
Finansuojamoji dalis |
|||||||||||||
35 proc. nuo fiksuotojo vieneto įkainio nurodyto 2.7 papunktyje |
||||||||||||||
1.11. |
Nuosavo įnašo dalis |
|||||||||||||
65 proc. nuo fiksuotojo vieneto įkainio |
||||||||||||||
2. BENDRI REIKALAVIMAI |
||||||||||||||
2.1. |
Finansuojama JP projektų veikla |
|||||||||||||
Saulės elektrinių iki 500 kW (toliau – mažos galios saulės elektrinės) įrengimas (neapima jau pastatytos saulės elektrinės galios didinimo). |
||||||||||||||
2.2. |
Galimi JP projektų pareiškėjai |
|||||||||||||
1. Privatieji juridiniai asmenys: labai mažos, mažos, vidutinės įmonės, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme ir didelės įmonės, registruotos ne trumpiau nei 1 metus iki paraiškos pateikimo; 2. Ūkininkai, kurių ūkiai iki paraiškos pateikimo ne trumpiau nei 1 metus įregistruoti Ūkininkų ūkių registre. |
||||||||||||||
2.3. |
Pareiškėjų tipas |
|||||||||||||
☐ Viešasis |
||||||||||||||
2.4. |
Siekiami rezultatai ir jų matavimo vienetai |
|||||||||||||
Sukurti nauji elektros energijos gamybos iš atsinaujinančių energijos išteklių pajėgumai, MW. |
||||||||||||||
2.5. |
Minimali siektina reikšmė |
|||||||||||||
Netaikoma |
||||||||||||||
2.6. |
Reikalavimai JP projektams |
|||||||||||||
1. Pagal vieną kvietimą teikti paraiškas vienas JP projekto pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką. JP projekto pareiškėjas paraiškoje gali nurodyti kelis nekilnojamojo turto objektus, kuriuose siekia įrengti mažos galios saulės elektrinę (neapima jau pastatytos saulės elektrinės galios didinimo), jei bendra planuojamų įrengti saulės elektrinių įrengtoji galia ne didesnė nei 500 kW; 2. Partneriai nėra galimi; 3. JP projektas įgyvendinamas JP projekto pareiškėjo nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais ne mažiau kaip 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos valdomame nekilnojamajame turte. Nuosavybės teisė ar kiti teisėto valdymo pagrindai privalo būti registruoti Nekilnojamojo turto registre; 4. Finansavimas neteikiamas JP projektams, vykdomiems ne Lietuvos Respublikos teritorijoje; 5. Finansavimas nėra skiriamas JP projektams, kai saulės elektrinės įsigyjamos iš kitų asmenų, kurie jas stato ir eksploatuoja vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 201 straipsnio 8 dalimi; 6. JP projektų pareiškėjai gali įsirengti didesnės galios saulės elektrinę, nei buvo patvirtinta paraiškoje, tačiau įrengtos saulės elektrinės galia negali viršyti 500 kW, o išlaidos tokiu atveju apmokamos už paraiškoje patvirtintą galią. Kai JP projekto vykdytojas įsirengia mažesnės galios saulės elektrinę, nei buvo patvirtinta paraiškoje, finansuojama suma už įsirengtą (ne paraiškoje patvirtintą) galią. Išlaidų tinkamumo reikalavimai: 7. Tinkamos finansuoti JP projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės) išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus;8. JP projekto tinkamos finansuoti išlaidos: mažos galios saulės modulių įsigijimo išlaidos; įtampos keitiklių įsigijimo išlaidos; mažos galios saulės elektrinės montavimo darbų išlaidos; kitų mažos galios saulės elektrinės įrengimui reikalingų komponentų įsigijimo išlaidos (mažos galios saulės elektrinės laikančiosios konstrukcijos, viršįtampių apsauga, kabeliai, kitos medžiagos (varžtai ir kiti montavimui reikalingi komponentai). Įranga ir susiję komponentai turi būti nauji ir nenaudoti; 9. Tinkamos finansuoti JP projekto išlaidos turi būti patirtos ne anksčiau paraiškos pateikimo JP vykdytojui (viešajai įstaigai Lietuvos energetikos agentūrai, toliau – LEA) dienos, tačiau ne vėliau kaip iki LEA rašte dėl sprendimo skirti finansavimą JP projekto (toliau – sprendimas dėl finansavimo) veiklų įgyvendinimo pabaigos, t. y. ne vėliau kaip iki 2026 m. sausio 31 d.(taikoma paraiškoms, kurioms finansavimas skiriamas taikant Reglamentą (ES) Nr. 651/2014); 10. Jeigu JP projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki paraiškos pateikimo LEA dienos (pasirašoma kvietimo 2.6 papunkčio 8 dalyje išvardytų komponentų pirkimo–pardavimo sutartis arba pradedami montavimo darbai), visas JP projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas (taikoma paraiškoms, kurioms finansavimas skiriamas taikant Reglamentą (ES) Nr. 651/2014); 11. JP projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ir nuo 2023 m. birželio 22 d., tačiau ne vėliau kaip iki LEA sprendime dėl finansavimo nurodytos JP projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos, t. y. ne vėliau kaip iki 2026 m. sausio 31 d.(taikoma paraiškoms, kurioms finansavimas skiriamas taikant De minimis reglamentus); 12. Kai finansavimas skiriamas pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, nuosavo įnašo finansavimo šaltinis negali būti viešosios lėšos (pvz., paskola iš viešosiomis lėšomis finansuojamų finansinių priemonių), jeigu dėl to būtų viršytas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnyje nustatytas didžiausias JP projekto pagalbos intensyvumas; 13. Pridėtinės vertės mokestis yra netinkamos finansuoti JP projekto išlaidos; 14. JP projektų viešinimo išlaidos yra netinkamos finansuoti išlaidos; 15. JP projektų vykdytojams projekto administravimo išlaidos yra netinkamos finansuoti išlaidos; 16. Kryžminis finansavimas netaikomas. |
||||||||||||||
2.7. |
Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
|||||||||||||
Kodas |
Versija
|
Pavadinimas |
Dydis (eurais arba proc.) |
Matavimo vienetas |
Rezultato, už kurį mokamas supaprastintai apmokamų išlaidų dydis, pasiekimo įrodymo dokumentai |
|||||||||
FĮ-04-03 |
03
|
Saulės elektrinės 1 kW įrengtosios galios fiksuotasis vieneto įkainis, be PVM |
1 073,42 |
Eur/1kW |
Kaip įrodymą, kad pasiekti JP projekto rezultatai, JP projekto vykdytojas su galutiniu mokėjimo prašymu turės pateikti:
|
|||||||||
2.8. |
Projektų bendrieji atrankos kriterijai |
|||||||||||||
JP projektas turi atitikti Taisyklių 2 priede nustatytus bendruosius projektų atrankos kriterijus (įskaitant šiame kvietime nurodytus reikalavimus) |
||||||||||||||
2.9. |
JP projektų specialieji atrankos kriterijai |
|||||||||||||
Eil. Nr. |
Kriterijaus tipas |
Kriterijus |
Kriterijaus vertinimo metodas |
Didžiausias galimas kriterijaus balas |
Kriterijaus svorio koeficientas |
|||||||||
1. |
Specialusis |
Paraišką teikiantis subjektas |
Vertinama, ar JP projektų pareiškėjai yra: √ privatieji juridiniai asmenys: labai mažos, mažos, vidutinės įmonės, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme ir didelės įmonės, registruotos ne trumpiau nei 1 metus iki paraiškos pateikimo; √ ūkininkai, kurių ūkiai iki paraiškos pateikimo ne trumpiau nei 1 metus įregistruoti Ūkininkų ūkių registre. |
- |
- |
|||||||||
2.10. |
JP projektų prioritetiniai atrankos kriterijai |
|||||||||||||
Netaikoma |
||||||||||||||
2.11. |
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų (toliau – Chartija) laikymosi reikalavimai |
|||||||||||||
1. Nėra numatyta apribojimų JP projektų pareiškėjams/JP projektų vykdytojams ir finansuojamoms JP veikloms, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui; 2. Nėra numatyta reikalavimų JP projektams, kurie turėtų neigiamą poveikį horizontaliųjų principų aplinkosaugos srityje, socialinėje srityje, ekonomikos srityje, teritorijų vystymo srityje. Finansuojama JP projektų veikla tiesiogiai prisidės prie darnaus vystymosi horizontaliųjų principų įgyvendinimo aplinkosaugos srityje: 2.1. JP projektų rezultatas – papildomi saulės elektrinių pajėgumai – tiesiogiai prisidės prie klimato kaitos švelninimo, neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio prisitaikymo prie klimato kaitos tikslui; 2.2. įgyvendinant aplinkos tikslą “Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą”: 2.2.1. kaip įrodymą, kad mažos galios saulės elektrinės įrengimo darbai atlikti, su mokėjimo prašymu JP projekto vykdytojas turės pateikti leidimą gaminti elektros energiją (kai taikoma). Prieš gaudamas leidimą gaminti JP projekto vykdytojas Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai teikia įsipareigojimą, kad elektrinė bus išmontuota, kai nebegalios leidimas gaminti ir jei nebus vykdoma kita veikla, atitinkanti teisės aktų reikalavimus. Įpareigojimas nugriauti elektrinę nustatytas Elektros energetikos įstatymo 16 straipsnio 9 dalies 5 punkte; 2.2.2. JP projekto pareiškėjas paraiškoje turės patvirtinti, kad bus laikomasi reikalavimų dėl statybinių atliekų susidarymo ir tvarkymo, nustatytų Statybinių atliekų tvarkymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. D1-637 „Dėl Statybinių atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“. 2.3. Įgyvendinant aplinkos tikslą “Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimo tikslas”, iki paraiškos pateikimo pareiškėjas turi būti: 2.3.1. atlikęs poveikio aplinkai vertinimo procedūras ir su paraiška pateikti atsakingos institucijos (Aplinkos apsaugos agentūros) galiojantį sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių ir poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą (arba nuorodą (-as), jei tokie dokumentai skelbiami atsakingos institucijos interneto svetainėje), kai planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimas gali daryti poveikį Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritorijoms ir kai saugomų teritorijų institucija, nurodyta Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatyme, aplinkos ministro nustatyta tvarka nustato, kad šis poveikis gali būti reikšmingas; 2.3.2. jeigu saulės elektrinės įrengimas susijęs su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima joms aplinka, turi būti atliktas „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas ir pateikta atsakingos institucijos (už saugomos teritorijos apsaugą atsakingos direkcijos) galiojanti išvada. |
||||||||||||||
2.12. |
JP projekto (-ų) įgyvendinimo trukmė |
|||||||||||||
JP projektas turi būti įgyvendintas iki 2026 m. sausio 31 d. |
||||||||||||||
2.13. |
Reikalavimai valstybės pagalbai |
|||||||||||||
1. JP projekto pareiškėjas, vykdantis ūkinę veiklą, JP projekto paraiškos teikimo metu gali pasirinkti, ar valstybės pagalba JP projektui bus teikiama pagal kvietimo 2.13.2 ar 2.13.3 papunktį; 2. Kai finansavimas skiriamas vadovaujantis De minimis reglamentų nuostatomis, bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos, suteiktos vienam ūkio subjektui per 3 finansinius metus (jeigu de minimis pagalba teikiama pagal 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai – per bet kurį trejų metų laikotarpį), suma neturi viršyti De minimis reglamentuose nustatytų pagalbos ribų. De minimis pagalba gali būti teikiama pagal vieną iš De minimis reglamentų, kurį pasirenka JP projekto pareiškėjas paraiškos teikimo metu; 3. Kai finansavimas skiriamas kaip valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba JP projektams yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio 5 dalį, 6 dalį, 7 dalies a punktą, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytus apribojimus; 4. JP projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka LEA pagal Projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lape (Aprašo 2 priedas) nurodytus vertinimo kriterijus; 5. JP projektų atitikties De minimis reglamentams vertinimą atlieka LEA pagal Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapus (Aprašo 6-8 priedai); 6. Pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 valstybės pagalba nėra teikiama: 6.1. JP projekto pareiškėjui, jeigu jis yra priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte; 6.2. JP projekto pareiškėjui, kuriam išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba; 6.3. jei ji neturi skatinamojo poveikio, nustatyto Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnyje. 7. Valstybės pagalba teikiama tik naujiems įrenginiams; 8. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su: 8.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti; 8.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, jeigu taip susumavus didžiausias pagalbos intensyvumas neviršija Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio 7-8 dalyse nustatyto pagalbos intensyvumo. 9. Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje; 10. LEA paraiškos vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 ir pagal De minimis reglamentus bei priėmusi sprendimą finansuoti projektą, duomenis apie suteiktą JP projekto pareiškėjui valstybės ar De minimis pagalbą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre; 11. Informacija ir dokumentai, susiję su valstybės pagalbos teikimu, saugomi ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos suteikimo dienos; 12. Paaiškėjus, kad buvo suteikta neteisėta ir (arba) nesuderinama pagalba, jos grąžinimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“. |
||||||||||||||
2.14. |
Reikalavimai po JP projektų veiklų įgyvendinimo |
|||||||||||||
1. JP projekto vykdytojas privalo užtikrinti JP projekto investicijų tęstinumą 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos pagal Taisyklėse ir kvietime teikti paraiškas nustatytus reikalavimus: 1.1. JP projekto įgyvendinimo metu ir 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos be administruojančiosios institucijos sutikimo negali perleisti, parduoti, įkeisti turto ar kitokiu būdu suvaržyti intelektinių ar daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos projekto finansavimo lėšos. 2. JP projekto vykdytojas turi atsiskaityti LEA už JP projekto investicijų tęstinumo reikalavimų užtikrinimą ir tinkamai saugoti su JP projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus: 2.1. LEA per 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos turi teisę bet kada paprašyti JP projekto vykdytojo pateikti objekto elektros energijos iš įdiegto įrenginio apskaitos ir (ar) kitų dokumentų, reikalingų vykdyti JP projekto investicijų tęstinumo užtikrinimo stebėseną. 2.2. JP projekto vykdytojas su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus privalo saugoti 10 metų po metų, kuriais JP projekto vykdytojui buvo atliktas paskutinis mokėjimas, gruodžio 31 dienos. 3. Jeigu JP projekto vykdytojas nesilaiko investicijų tęstinumo reikalavimų, nustatytų Taisyklėse ir šiame kvietime, ir dėl to atsirado netinkamų finansuoti JP projekto išlaidų, apmokėtų finansavimo lėšomis, jas JP projekto vykdytojas privalo grąžinti LEA. |
||||||||||||||
2.15. |
Informavimas apie JP projektą ir komunikacija: 1. JP projekto vykdytojas užtikrina informavimo apie JP projektą ir komunikacijos reikalavimų nurodytų Taisyklėse laikymąsi:1.1. pagrindinėje interneto svetainėje (jeigu tokia yra) ir socialiniuose tinkluose per 20 darbo dienų nuo LEA rašto dėl finansavimo JP projektui skyrimo datos paskelbia trumpą JP projekto aprašymą, kuriame pristatomos įgyvendinant JP projektą suplanuotas veiklos ir rezultatai, ir informuoja apie gautą ES finansavimą; 1.2. įgyvendindamas informavimo apie JP projektą veiklą ar kitas komunikacijos veiklas, susijusias su ES finansavimu, visuomenei, žiniasklaidai ir kitoms tikslinėms auditorijoms turi pranešti apie ES finansavimą privalomai panaudodamas ES emblemą ir teiginį šalia ES emblemos – „Finansuoja Europos Sąjunga – NextGenerationEU“ taip, kaip nurodyta EK leidinyje „ES emblemos naudojimas vykdant 2021–2027 m. ES programas“ (leidinys skelbiamas adresu 2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/es-emblemos-naudojimas-vykdant-2021-2027-m-es-programas), Finansų ministerijos leidinyje „ES investicijų stiliaus knyga“ ir CPVA leidinyje „Komunikacijos vadovas projektų vykdytojams“ (leidiniai skelbiami adresu 2021.esinvesticijos.lt/igyvendinimas-1/viesinimas) . Taip pat JP projekto vykdytojas turi matomai pranešti apie projekto finansavimą pagal planą „Naujos kartos Lietuva“; 1.3. visuomenei skirtuose dokumentuose, susijusiuose su JP projekto įgyvendinimu, aiškiai pateikti informaciją apie gautą ES finansavimą, o komunikacijos medžiagoje, susijusioje su ES investicijų viešinimu, aiškiai pateikti informacija apie ES indėlį ir naudą; 1.4. turi užtikrinti galimybę ES institucijų, organų, tarnybų ar agentūrų prašymu susipažinti su komunikacijos ir matomumo medžiaga, taip pat užtikrinti, kad ES būtų suteikta nemokama, neišimtinė ir neatšaukiama licencija naudoti tokią medžiagą. Svetainėje esinvesticijos.lt, Finansų ministerijos interneto svetainėje finmin.lrv.lt, EK interneto svetainėje kohesio.eu ir kitose su ES investicijomis susijusiose interneto svetainėse bei komunikacijos, matomumo priemonėse bus skelbiama: JP projekto vykdytojo pavadinimas, paraiškos finansuoti JP projektą įvertinimo patvirtinimo data, bendra JP projektui skiriama finansavimo lėšų suma, JP projekto veiklų vykdymo vieta; kita informacija apie projektą ir JP projektą, kurios viešinimas neprieštarauja teisės aktams; 1.5. ES investicijų komunikacija neturi būti naudojama politinei reklamai; 1.6. JP projekto vykdytojas turi užtikrinti kitų Taisyklėse nustatytų informavimo apie JP projektą ir komunikaciją reikalavimų laikymąsi. Tinkamų JP projekto išlaidų apmokėjimo tvarka 2. JP projektui gali būti išmokamas iki 30 procentų JP projektui įgyvendinti skirtos finansavimo lėšų sumos avansas, vadovaujantis Taisyklių ir šio kvietimo nuostatomis;3. Avansas JP projektui gali būti išmokėtas tik JP projekto vykdytojui gavus LEA raštą dėl finansavimo JP projektui skyrimo; 4. JP projekto vykdytojas, siekdamas gauti avansą, turi pateikti LEA prašymą el. pašto adresu [email protected] išmokėti avansą, kuriame būtų nurodytas prašomo avanso dydis, pridedamas Taisyklių reikalavimus atitinkantis avanso draudimo dokumentas bei avanso poreikio pagrindimo dokumentai (pasirašyta sutartis su rangovu, paslaugų arba prekių tiekėju dėl įrangos įsigijimo/montavimo, kurioje numatyta avansinio mokėjimo galimybė arba lygiaverčiai dokumentai); 5. LEA, priėmusi teigiamą sprendimą dėl avanso skyrimo ir jo dydžio, su JP projekto vykdytoju sudaro avanso skyrimo sutartį; 6. JP projekto galutinis mokėjimo prašymas apmokėti tinkamas JP projekto išlaidas (toliau – mokėjimo prašymas) teikiamas įgyvendinus JP projekto veiklas, iki JP projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos, bet ne vėliau kaip iki 2026-01-31; 7. Mokėjimo prašymas gali būti teikiamas: 7.1. kartu su paraiška (išskyrus, kai finansavimo prašoma pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014), t. y. po paraiškos pateikimo per 14 kalendorinių dienų per paraiškų surinkimo įrankį internetu: https://lea.submittable.com/submit užpildžius mokėjimo prašymo formą, patvirtintą Tarpinstitucinės darbo grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“, ir teikiant kartu su kvietimo 2.7 papunktyje nurodytais privalomais pateikti dokumentais; 7.2. jeigu mokėjimo prašymas nebuvo pateiktas kartu su paraiška, t. y. per 14 kalendorinių dienų po paraiškos pateikimo, arba jis buvo anuliuotas vadovaujantis šio kvietimo 3.2.10.3 papunkčiu – ne anksčiau, kaip gavus LEA sprendimą dėl finansavimo. Mokėjimo prašymas teikiamas per paraiškų surinkimo įrankį internetu: https://lea.submittable.com/submit, arba kitu LEA svetainėje www.ena.lt nurodytu būdu (pavyzdžiui, naudojantis Europos Sąjungos investicijų administravimo informacine sistema, kai joje bus atitinkami funkcionalumai), kartu su kvietimo 2.7 papunktyje nurodytais privalomais pateikti dokumentais. 8. Jeigu su mokėjimo prašymu pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) mokėjimo prašymas užpildytas netinkamai, JP projekto vykdytojui LEA siunčia pranešimą per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 (penkios) darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 15 (penkiolika) darbo dienų, pateikti trūkstamą informaciją. Jeigu per nurodytą terminą trūkumai neištaisomi, o JP vykdytojas nenurodo priežasčių arba nurodytos priežastys, dėl kurių nebuvo galima per nurodytą terminą pateikti prašomos informacijos, nepripažįstamos svarbiomis, mokėjimo prašymas atmetamas; 9. Mokėjimo prašymas tikrinamas 55 (penkiasdešimt penkias) darbo dienas nuo mokėjimo prašymo registracijos dienos (neįskaičiuojamas laikas, kai JP projekto vykdytojas tikslina mokėjimo prašymą ir, jei yra toks poreikis, duomenų/paaiškinimų gavimo iš kitų institucijų/informacinių sistemų ir registrų laikotarpis); 10. Patvirtinus mokėjimo prašymą, finansavimo lėšos išmokamos JP projekto vykdytojui per 10 (dešimt) darbo dienų; 11. LEA raštas dėl finansavimo JP projektui skyrimo netenka galios, jei JP projekto vykdytojas neįgyvendina JP projekto ir nepateikia mokėjimo prašymo LEA iki JP projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos; 12. Jeigu teisės aktų nustatyta tvarka JP projektui išmokėtos finansavimo lėšos ar jų dalis pripažįstamos netinkamomis finansuoti dėl JP projekto vykdytojo veiksmų, jas JP projekto vykdytojas privalo grąžinti LEA. |
|||||||||||||
2.16. |
Taikomi teisės aktai |
|||||||||||||
1. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ veiklos „Gamintojų ir gaminančių vartotojų investicijos į naujų atsinaujinančius energijos išteklius naudojančių elektros energijos gamybos pajėgumų sukūrimą“ poveiklės „Investicinė parama saulės elektrinėms sausumoje“; 2. 2021-2027 m. ES fondų lėšomis Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras; 3. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais; 4. 2021 m. liepos 26 d. Europos Sąjungos Tarybos patvirtintas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planas „Naujos kartos Lietuva“; 5. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklėmis ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis (toliau – Taisyklės), patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“; 6. Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymas; 7. Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymas; 8. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas; 9. Lietuvos Respublikos ūkininko ūkio įstatymas; 10. Aplinkosauginiai reikalavimai planuojant, statant ir eksploatuojant saulės šviesos energijos elektrines, patvirtinti Lietuvos respublikos aplinkos ministro 2022 m. lapkričio 14 d. įsakymu Nr. D1-358 „Dėl Aplinkosauginių reikalavimų planuojant, statant ir eksploatuojant saulės šviesos energijos elektrines patvirtinimo“; 11. Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“; 12. Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas; 13. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašas ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos forma, kuri patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“; 14. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. balandžio 25 d. įsakymas Nr. 3D-280 „Dėl ūkininkų ir gyventojų, kurie neįregistravę ūkininko ūkio verčiasi individualia žemės ūkio veikla, veiklos finansinės apskaitos tvarkos nustatymo“; 15. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje su visais pakeitimais; 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje su visais pakeitimais ir 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (De minimis reglamentai). |
||||||||||||||
3. INFORMACIJA APIE PARAIŠKOS FINANSUOTI JP PROJEKTĄ (TOLIAU – PARAIŠKA) TEIKIMĄ |
||||||||||||||
3.1. |
Paraiškos pateikimo terminas |
2024-12-19 14:00 val. |
2025-04-18 16:00 val. |
|||||||||||
3.2. |
Paraiškos rengimo ir teikimo tvarka |
|||||||||||||
1. Paraiškos teikiamos internetu užpildant Taisyklių 6 priede nustatytą paraiškos formą; 2. Internetu pildomos paraiškos formos laukų išdėstymo tvarka gali skirtis nuo Taisyklių 6 priede pateiktoje formoje nurodytos laukų išdėstymo tvarkos, dalis laukų iš anksto užpildyta informacija pagal šio kvietimo sąlygas; 3. Informaciją apie kvietimą galima rasti www.ena.lt, www.esinvesticijos.lt. Paraiškų vertinimas 4. Paraiškos vertinamos 55 (penkiasdešimt penkias) darbo dienas nuo paraiškos registracijos dienos (neįskaičiuojamas laikas, kai JP projekto pareiškėjas tikslina paraišką ir, jei yra toks poreikis, duomenų/paaiškinimų gavimo iš kitų institucijų/informacinių sistemų ir registrų laikotarpis);5. Gautas paraiškas LEA vertina ir atrenka eilės tvarka, pagal jų registracijos datą; 6. Paraiškos vertinimo metu patikrinama, ar paraiška užpildyta tinkamai, ar pateikti visi reikalaujami dokumentai, ar JP projekto pareiškėjas ir prašoma finansuoti JP projekto veikla atitinka šiame kvietime nurodytus JP projektų atrankos kriterijus (užpildant Taisyklių 2 priede nustatytą formą) ir kvietimo 2.9 papunktyje nurodytą specialųjį kriterijų; 7. Jeigu atliekant paraiškos vertinimą nustatoma, kad paraiška užpildyta netinkamai arba joje yra trūkumų, JP projekto pareiškėjui siunčiamas pranešimas per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 (penkios) darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 15 (penkiolika) darbo dienų, pateikti trūkstamą informaciją. Jeigu per nurodytą terminą paraiškos trūkumai neištaisomi, paraiška atmetama; 8. Paraiška atmetama, jei pateikta pasibaigus kvietime nustatytam terminui arba neatitinka bent vieno Taisyklių 2 priede nustatyto bendrojo projektų atrankos kriterijaus, kvietimo 2.9 papunktyje nurodyto specialiojo kriterijaus, ir (arba) kai su paraiška nepateikti visi kvietimo 3.3 papunktyje nurodyti dokumentai ir (arba) informacija, tokie dokumentai ir (arba) informacija nėra pateikiama arba patikslinama paprašius LEA per LEA nurodytą terminą. JP projekto pareiškėjas informuojamas raštu dėl paraiškos atmetimo; 9. Kai JP projekto pareiškėjas pateikia tik paraišką: 9.1. jeigu paraiška atitinka reikalavimus skirti finansavimą, JP projekto pareiškėjas raštu informuojamas apie sprendimą dėl finansavimo; 9.2. JP projekto pareiškėjui, kuriam skiriamas finansavimas, išsiųstame sprendime dėl finansavimo nurodoma finansavimo suma, JP projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis, JP projekto įgyvendinimo trukmė, kitos JP projekto finansavimo sąlygos (atitinkančios Taisyklėse ir kvietime nustatytus reikalavimus), JP projekto sutartis nėra sudaroma. Sprendimo dėl finansavimo skyrimo data laikoma JP projekto įgyvendinimo pradžia (taikoma, kai finansavimas skiriamas taikant Reglamentą (ES) Nr. 651/2014). JP projekto pareiškėjas nuo sprendimo dėl finansavimo datos laikomas JP projekto vykdytoju; 9.3. JP projekto pareiškėjas bet kuriame vertinimo etape iki finansavimo skyrimo gali paprašyti anuliuoti paraišką. 10. Kai JP projekto pareiškėjas kartu su paraiška pateikia ir mokėjimo prašymą (taikoma, kai finansavimas skiriamas taikant De minimis reglamentus): 10.1. jeigu paraiška atitinka reikalavimus skirti finansavimą, ją įvertinus pradedamas mokėjimo prašymo vertinimas. Mokėjimo prašymas vertinamas taip, kaip nustatyta šio kvietimo 2.15 papunktyje; 10.2. jeigu paraiška ir mokėjimo prašymas atitinka reikalavimus skirti finansavimą, JP projekto pareiškėjas informuojamas apie sprendimą skirti finansavimą, finansavimo sąlygas ir planuojamas JP projekto pareiškėjui/ vykdytojui išmokėti finansavimo lėšas; 10.3. JP projekto pareiškėjas/ vykdytojas bet kuriame vertinimo etape iki finansavimo lėšų jam išmokėjimo gali paprašyti anuliuoti paraišką ir (ar) mokėjimo prašymą. |
||||||||||||||
3.3. |
Privalomi priedai |
|||||||||||||
1. Gamintojams: elektros tinklų operatoriaus pareiškėjo vardu išduotos elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos, skirtos savo poreikių tenkinimui arba perteklinės elektros energijos pardavimui, arba įsipareigojimas pastatyti saulės elektrinę, kai planuojamos saulės elektrinės įrengtoji galia ne didesnė kaip 100 kW, o leistina generuoti galia lygi nuliui. Gaminantiems vartotojams: elektros tinklų operatoriaus pareiškėjo vardu išduotos elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos, skirtos gaminančių vartotojų elektros energijos poreikio tenkinimui, arba įsipareigojimas pastatyti saulės elektrinę, kai planuojamos saulės elektrinės įrengtoji galia ne didesnė kaip 100 kW, o leistina generuoti galia lygi nuliui; 2. Įgaliojimas, jeigu pareiškėjas įgalioja kitą fizinį ar juridinį asmenį už jį atlikti su paraiškos pateikimu ar JP projekto įgyvendinimu susijusius veiksmus (notariškai patvirtintas arba informacinių technologijų priemonėmis sudarytas (https://igaliojimai.lt) įgaliojimas atstovauti JP projekto pareiškėją); 3. Informacija apie pareiškėjui suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) (informacijos forma); 4. Smulkiojo ar vidutinio verslo (toliau – SVV) subjekto statuso deklaracija, parengta pagal patvirtintų paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis, kai finansavimo prašoma pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 (deklaracijos forma); 5. Pažyma dėl didelės įmonės statuso, kai finansavimo prašoma pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 (pažymos forma); 6. Paskutinių patvirtintų 3 ataskaitinių finansinių metų finansinės atskaitomybės dokumentai (balanso ir pelno (nuostolių) ataskaita) arba kiti finansinės apskaitos dokumentai, kai apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. 3D-280 „Dėl ūkininkų ir gyventojų, kurie neįregistravę ūkininko ūkio verčiasi individualia žemės ūkio veikla, veiklos finansinės apskaitos tvarkos nustatymo“; 7. Sodros ataskaita Nr. S-31 „Apdraustųjų asmenų sąrašas už nurodytą laikotarpį“ už paskutinius patvirtintus 3 ataskaitinius finansinius metus, kai paraišką teikia ūkininkas; 8. „Viena įmonė“ deklaracija, kai finansavimo prašoma pagal De minimis reglamentus (deklaracijos forma); 9. Nuosavo įnašo (daugiau negu 10 000 Eur) finansavimo šaltinius pagrindžiantys dokumentai, pvz. pažyma, kurioje nurodytas banko (kredito įstaigų, juridinių asmenų, akcininkų ar kitų) sprendimas suteikti lėšas JP projektui įgyvendinti, paskolos sutartis ar kita; 10. Aplinkos apsaugos agentūros sprendimas dėl planuojamos ūkinės veiklos (saulės elektrinės (-ių) įrengimo) galimybių ir poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (arba nuoroda (-os), jei tokie dokumentai skelbiami atsakingos institucijos interneto svetainėje) (kai taikoma); 11. Už saugomos teritorijos apsaugą atsakingos direkcijos išvada, kuria nustatytas planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumas (kai taikoma). |
||||||||||||||
3.4. |
Kontaktiniai duomenys konsultacijoms |
|||||||||||||
Paraiškas priiminės: Viešoji įstaiga Lietuvos energetikos agentūra (JP vykdytojas)
Detalesnė informacija dėl konsultavimo teikiama LEA svetainėje www.ena.lt |
||||||||||||||
3.5. |
Kita aktuali informacija |
|||||||||||||
1. Paskelbus kvietimą, gali būti keičiama neesminė kvietimo ir (ar) jo priedų informacija (t. y. nekeičiamos JP projektų finansavimo ir (arba) paraiškų teikimo sąlygos, ši informacija neturi įtakos paraiškų vertinimo rezultatams); |
KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS FINANSUOTI JUNGTINIO PROJEKTO PROJEKTUS
Jungtinis projektas „Investicinė parama saulės elektrinėms sausumoje“
2024-12-19; Nr. 03-005-J-0001-J07
1. |
INFORMACIJA APIE KVIETIMĄ TEIKTI PARAIŠKAS FINANSUOTI JUNGTINIO PROJEKTO (TOLIAU – JP) PROJEKTUS (TOLIAU – KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS) |
|||||||||||||
1.1. |
Atsakinga institucija |
|||||||||||||
Viešoji įstaiga Lietuvos energetikos agentūra |
||||||||||||||
1.2. |
Administruojančioji institucija |
|||||||||||||
☒ viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra |
||||||||||||||
1.3. |
Programa |
|||||||||||||
☐ 2021–2027 m. ES fondų investicijų programa |
||||||||||||||
1.4. |
Finansavimo forma |
|||||||||||||
☒ 01 Dotacija |
||||||||||||||
1.5. |
Regionas |
|||||||||||||
☒ Netaikoma |
||||||||||||||
1.6. |
Apskritis |
|||||||||||||
☒ Netaikoma |
||||||||||||||
1.7. |
JP projektų atrankos būdas |
|||||||||||||
Tęstinė atranka |
||||||||||||||
1.8.
|
Bendra kvietimui teikti paraiškas skirta finansavimo lėšų suma (eurais) |
|||||||||||||
4 436 665,88 Eur |
||||||||||||||
1.8.1. |
ES fondų lėšos |
Netaikoma |
||||||||||||
1.8.2. |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (toliau – EGADP) subsidijos lėšos |
☒ EGADP subsidijos nepanaudotos lėšos 4 436 665,88 Eur
|
||||||||||||
1.8.3. |
EGADP paskolos lėšos |
Netaikoma |
||||||||||||
1.8.4. |
Bendrojo finansavimo lėšos |
Netaikoma |
||||||||||||
1.8.5. |
Valstybės biudžeto lėšos |
Netaikoma |
||||||||||||
1.8.6. |
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos ES fondų lėšomis netinkamam finansuoti pridėtinės vertės mokesčiui apmokėti |
Netaikoma |
||||||||||||
1.9. |
Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma JP projektui įgyvendinti (eurais) |
|||||||||||||
Netaikoma |
||||||||||||||
1.10. |
Finansuojamoji dalis |
|||||||||||||
45 proc. nuo fiksuotojo vieneto įkainio nurodyto 2.7 papunktyje |
||||||||||||||
1.11. |
Nuosavo įnašo dalis |
|||||||||||||
55 proc. nuo fiksuotojo vieneto įkainio |
||||||||||||||
2. BENDRI REIKALAVIMAI |
||||||||||||||
2.1. |
Finansuojama JP projektų veikla |
|||||||||||||
Saulės elektrinių iki 500 kW (toliau – mažos galios saulės elektrinės) įrengimas (neapima jau pastatytos saulės elektrinės galios didinimo). |
||||||||||||||
2.2. |
Galimi JP projektų pareiškėjai |
|||||||||||||
1. Atsinaujinančių išteklių energijos bendrijos (toliau – AIEB); 2. Piliečių energetikos bendrijos (toliau – PEB); 3. Pelno nesiekiantys juridiniai asmenys, siekiantys įgyti AIEB ar PEB statusą, kurių steigimo dokumentuose nustatytas tikslas – teikti aplinkos, ekonominę arba socialinę visuomeninę naudą savo dalyviams ar tą naudą teikti vietose, kuriose ji vykdo veiklą, ir jos pagrindinis tikslas nėra pelno siekimas. |
||||||||||||||
2.3. |
Pareiškėjų tipas |
|||||||||||||
☒ Viešasis |
||||||||||||||
2.4. |
Siekiami rezultatai ir jų matavimo vienetai |
|||||||||||||
Sukurti nauji elektros energijos gamybos iš atsinaujinančių energijos išteklių pajėgumai, MW. |
||||||||||||||
2.5. |
Minimali siektina reikšmė |
|||||||||||||
Netaikoma |
||||||||||||||
2.6. |
Reikalavimai JP projektams |
|||||||||||||
1. Pagal vieną kvietimą teikti paraiškas vienas JP projekto pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką. JP projekto pareiškėjas paraiškoje gali nurodyti kelis nekilnojamojo turto objektus, kuriuose siekia įrengti mažos galios saulės elektrinę (neapima jau pastatytos saulės elektrinės galios didinimo), jei bendra planuojamų įrengti saulės elektrinių įrengtoji galia ne didesnė nei 500 kW; 2. Partneriai nėra galimi; 3. JP projektas įgyvendinamas JP projekto pareiškėjo nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais ne mažiau kaip 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos valdomame nekilnojamajame turte. Nuosavybės teisė ar kiti teisėto valdymo pagrindai privalo būti registruoti Nekilnojamojo turto registre; 4. Finansavimas neteikiamas JP projektams, vykdomiems ne Lietuvos Respublikos teritorijoje; 5. Finansavimas nėra skiriamas JP projektams, kai saulės elektrinės įsigyjamos iš kitų asmenų, kurie jas stato ir eksploatuoja vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 201 straipsnio 8 dalimi; 6. JP projektų pareiškėjai gali įsirengti didesnės galios saulės elektrinę, nei buvo patvirtinta paraiškoje, tačiau įrengtos saulės elektrinės galia negali viršyti 500 kW, o išlaidos tokiu atveju apmokamos už paraiškoje patvirtintą galią. Kai JP projekto vykdytojas įsirengia mažesnės galios saulės elektrinę, nei buvo patvirtinta paraiškoje, finansuojama suma už įsirengtą (ne paraiškoje patvirtintą) galią. Išlaidų tinkamumo reikalavimai: 7. Tinkamos finansuoti JP projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės) išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus;8. JP projekto tinkamos finansuoti išlaidos: mažos galios saulės modulių įsigijimo išlaidos; įtampos keitiklių įsigijimo išlaidos; mažos galios saulės elektrinės montavimo darbų išlaidos; kitų mažos galios saulės elektrinės įrengimui reikalingų komponentų įsigijimo išlaidos (mažos galios saulės elektrinės laikančiosios konstrukcijos, viršįtampių apsauga, kabeliai, kitos medžiagos (varžtai ir kiti montavimui reikalingi komponentai). Įranga ir susiję komponentai turi būti nauji ir nenaudoti; 9. Tinkamos finansuoti JP projekto išlaidos turi būti patirtos ne anksčiau paraiškos pateikimo JP vykdytojui (viešajai įstaigai Lietuvos energetikos agentūrai, toliau – LEA) dienos, tačiau ne vėliau kaip iki LEA rašte dėl sprendimo skirti finansavimą JP projekto (toliau – sprendimas dėl finansavimo) veiklų įgyvendinimo pabaigos, t. y. ne vėliau kaip iki 2026 m. sausio 31 d.(taikoma paraiškoms, kurioms finansavimas skiriamas taikant Reglamentą (ES) Nr. 651/2014); 10. Jeigu JP projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki paraiškos pateikimo LEA dienos (pasirašoma kvietimo 2.6 papunkčio 8 dalyje išvardytų komponentų pirkimo–pardavimo sutartis arba pradedami montavimo darbai), visas JP projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas (taikoma paraiškoms, kurioms finansavimas skiriamas taikant Reglamentą (ES) Nr. 651/2014); 11. JP projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ir nuo 2023 m. birželio 22 d., tačiau ne vėliau kaip iki LEA sprendime dėl finansavimo nurodytos JP projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos, t. y. ne vėliau kaip iki 2026 m. sausio 31 d.(taikoma paraiškoms, kurioms finansavimas skiriamas taikant De minimis reglamentus); 12. Kai finansavimas skiriamas pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, nuosavo įnašo finansavimo šaltinis negali būti viešosios lėšos (pvz., paskola iš viešosiomis lėšomis finansuojamų finansinių priemonių), jeigu dėl to būtų viršytas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnyje nustatytas didžiausias JP projekto pagalbos intensyvumas; 13. Pridėtinės vertės mokestis yra netinkamos finansuoti JP projekto išlaidos; 14. JP projektų viešinimo išlaidos yra netinkamos finansuoti išlaidos; 15. JP projektų vykdytojams projekto administravimo išlaidos yra netinkamos finansuoti išlaidos; 16. Kryžminis finansavimas netaikomas. |
||||||||||||||
2.7. |
Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
|||||||||||||
Kodas |
Versija
|
Pavadinimas |
Dydis (eurais arba proc.) |
Matavimo vienetas |
Rezultato, už kurį mokamas supaprastintai apmokamų išlaidų dydis, pasiekimo įrodymo dokumentai |
|||||||||
FĮ-04-03 |
03
|
Saulės elektrinės 1 kW įrengtosios galios fiksuotasis vieneto įkainis, be PVM |
1 073,42 |
Eur/1kW |
Kaip įrodymą, kad pasiekti JP projekto rezultatai, JP projekto vykdytojas su galutiniu mokėjimo prašymu turės pateikti:
|
|||||||||
2.8. |
Projektų bendrieji atrankos kriterijai |
|||||||||||||
JP projektas turi atitikti Taisyklių 2 priede nustatytus bendruosius projektų atrankos kriterijus (įskaitant šiame kvietime nurodytus reikalavimus) |
||||||||||||||
2.9. |
JP projektų specialieji atrankos kriterijai |
|||||||||||||
Eil. Nr. |
Kriterijaus tipas |
Kriterijus |
Kriterijaus vertinimo metodas |
Didžiausias galimas kriterijaus balas |
Kriterijaus svorio koeficientas |
|||||||||
1. |
Specialusis |
Paraišką teikiantis subjektas |
Vertinama, ar JP projektų pareiškėjai yra: √ AIEB; √ PEB; √ pelno nesiekiantys juridiniai asmenys, siekiantys įgyti AIEB ar PEB statusą, kurių steigimo dokumentuose nustatytas tikslas – teikti aplinkos, ekonominę arba socialinę visuomeninę naudą savo dalyviams ar tą naudą teikti vietose, kuriose ji vykdo veiklą, ir jos pagrindinis tikslas nėra pelno siekimas. |
- |
- |
|||||||||
2.10. |
JP projektų prioritetiniai atrankos kriterijai |
|||||||||||||
Netaikoma |
||||||||||||||
2.11. |
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų (toliau – Chartija) laikymosi reikalavimai |
|||||||||||||
1. Nėra numatyta apribojimų JP projektų pareiškėjams/JP projektų vykdytojams ir finansuojamoms JP veikloms, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui; 2. Nėra numatyta reikalavimų JP projektams, kurie turėtų neigiamą poveikį horizontaliųjų principų aplinkosaugos srityje, socialinėje srityje, ekonomikos srityje, teritorijų vystymo srityje. Finansuojama JP projektų veikla tiesiogiai prisidės prie darnaus vystymosi horizontaliųjų principų įgyvendinimo aplinkosaugos srityje: 2.1. JP projektų rezultatas – papildomi saulės elektrinių pajėgumai – tiesiogiai prisidės prie klimato kaitos švelninimo, neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio prisitaikymo prie klimato kaitos tikslui; 2.2. įgyvendinant aplinkos tikslą “Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą”: 2.2.1. kaip įrodymą, kad mažos galios saulės elektrinės įrengimo darbai atlikti, su mokėjimo prašymu JP projekto vykdytojas turės pateikti leidimą gaminti elektros energiją (kai taikoma). Prieš gaudamas leidimą gaminti JP projekto vykdytojas Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai teikia įsipareigojimą, kad elektrinė bus išmontuota, kai nebegalios leidimas gaminti ir jei nebus vykdoma kita veikla, atitinkanti teisės aktų reikalavimus. Įpareigojimas nugriauti elektrinę nustatytas Elektros energetikos įstatymo 16 straipsnio 9 dalies 5 punkte; 2.2.2. JP projekto pareiškėjas paraiškoje turės patvirtinti, kad bus laikomasi reikalavimų dėl statybinių atliekų susidarymo ir tvarkymo, nustatytų Statybinių atliekų tvarkymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. D1-637 „Dėl Statybinių atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“. 2.3. Įgyvendinant aplinkos tikslą “Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimo tikslas”, iki paraiškos pateikimo pareiškėjas turi būti: 2.3.1. atlikęs poveikio aplinkai vertinimo procedūras ir su paraiška pateikti atsakingos institucijos (Aplinkos apsaugos agentūros) galiojantį sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių ir poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą (arba nuorodą (-as), jei tokie dokumentai skelbiami atsakingos institucijos interneto svetainėje), kai planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimas gali daryti poveikį Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritorijoms ir kai saugomų teritorijų institucija, nurodyta Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatyme, aplinkos ministro nustatyta tvarka nustato, kad šis poveikis gali būti reikšmingas; 2.3.2. jeigu saulės elektrinės įrengimas susijęs su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima joms aplinka, turi būti atliktas „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas ir pateikta atsakingos institucijos (už saugomos teritorijos apsaugą atsakingos direkcijos) galiojanti išvada. |
||||||||||||||
2.12. |
JP projekto (-ų) įgyvendinimo trukmė |
|||||||||||||
JP projektas turi būti įgyvendintas iki 2026 m. sausio 31 d. |
||||||||||||||
2.13. |
Reikalavimai valstybės pagalbai |
|||||||||||||
1. JP projekto pareiškėjas, vykdantis ūkinę veiklą, JP projekto paraiškos teikimo metu gali pasirinkti, ar valstybės pagalba JP projektui bus teikiama pagal kvietimo 2.13.2 ar 2.13.3 papunktį; 2. Kai finansavimas skiriamas vadovaujantis De minimis reglamentų nuostatomis, bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos, suteiktos vienam ūkio subjektui per 3 finansinius metus (jeigu de minimis pagalba teikiama pagal 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai – per bet kurį trejų metų laikotarpį), suma neturi viršyti De minimis reglamentuose nustatytų pagalbos ribų. De minimis pagalba gali būti teikiama pagal vieną iš De minimis reglamentų, kurį pasirenka JP projekto pareiškėjas paraiškos teikimo metu; 3. Kai finansavimas skiriamas kaip valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba JP projektams yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio 5 dalį, 6 dalį, 7 dalies a punktą, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytus apribojimus; 4. JP projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka LEA pagal Projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lape (Aprašo 2 priedas) nurodytus vertinimo kriterijus; 5. JP projektų atitikties De minimis reglamentams vertinimą atlieka LEA pagal Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapus (Aprašo 6-8 priedai); 6. Pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 valstybės pagalba nėra teikiama: 6.1. JP projekto pareiškėjui, jeigu jis yra priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte; 6.2. JP projekto pareiškėjui, kuriam išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba; 6.3. jei ji neturi skatinamojo poveikio, nustatyto Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnyje. 7. Valstybės pagalba teikiama tik naujiems įrenginiams; 8. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su: 8.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti; 8.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, jeigu taip susumavus didžiausias pagalbos intensyvumas neviršija Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio 7-8 dalyse nustatyto pagalbos intensyvumo. 9. Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje; 10. LEA paraiškos vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 ir pagal De minimis reglamentus bei priėmusi sprendimą finansuoti projektą, duomenis apie suteiktą JP projekto pareiškėjui valstybės ar De minimis pagalbą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre; 11. Informacija ir dokumentai, susiję su valstybės pagalbos teikimu, saugomi ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos suteikimo dienos; 12. Paaiškėjus, kad buvo suteikta neteisėta ir (arba) nesuderinama pagalba, jos grąžinimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“. |
||||||||||||||
2.14. |
Reikalavimai po JP projektų veiklų įgyvendinimo |
|||||||||||||
1. JP projekto vykdytojas privalo užtikrinti JP projekto investicijų tęstinumą 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos pagal Taisyklėse ir kvietime teikti paraiškas nustatytus reikalavimus: 1.1. JP projekto įgyvendinimo metu ir 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos be administruojančiosios institucijos sutikimo negali perleisti, parduoti, įkeisti turto ar kitokiu būdu suvaržyti intelektinių ar daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos projekto finansavimo lėšos. 2. JP projekto vykdytojas turi atsiskaityti LEA už JP projekto investicijų tęstinumo reikalavimų užtikrinimą ir tinkamai saugoti su JP projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus: 2.1. LEA per 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos turi teisę bet kada paprašyti JP projekto vykdytojo pateikti objekto elektros energijos iš įdiegto įrenginio apskaitos ir (ar) kitų dokumentų, reikalingų vykdyti JP projekto investicijų tęstinumo užtikrinimo stebėseną; 2.2. JP projekto vykdytojas su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus privalo saugoti 10 metų po metų, kuriais JP projekto vykdytojui buvo atliktas paskutinis mokėjimas, gruodžio 31 dienos. 3. Jeigu JP projekto vykdytojas nesilaiko investicijų tęstinumo reikalavimų, nustatytų Taisyklėse ir šiame kvietime, ir dėl to atsirado netinkamų finansuoti JP projekto išlaidų, apmokėtų finansavimo lėšomis, jas JP projekto vykdytojas privalo grąžinti LEA. |
||||||||||||||
2.15. |
Informavimas apie JP projektą ir komunikacija: 1. JP projekto vykdytojas užtikrina informavimo apie JP projektą ir komunikacijos reikalavimų nurodytų Taisyklėse laikymąsi:1.1. pagrindinėje interneto svetainėje (jeigu tokia yra) ir socialiniuose tinkluose per 20 darbo dienų nuo LEA rašto dėl finansavimo JP projektui skyrimo datos paskelbia trumpą JP projekto aprašymą, kuriame pristatomos įgyvendinant JP projektą suplanuotas veiklos ir rezultatai, ir informuoja apie gautą ES finansavimą; 1.2. įgyvendindamas informavimo apie JP projektą veiklą ar kitas komunikacijos veiklas, susijusias su ES finansavimu, visuomenei, žiniasklaidai ir kitoms tikslinėms auditorijoms turi pranešti apie ES finansavimą privalomai panaudodamas ES emblemą ir teiginį šalia ES emblemos – „Finansuoja Europos Sąjunga – NextGenerationEU“ taip, kaip nurodyta EK leidinyje „ES emblemos naudojimas vykdant 2021–2027 m. ES programas“ (leidinys skelbiamas adresu 2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/es-emblemos-naudojimas-vykdant-2021-2027-m-es-programas), Finansų ministerijos leidinyje „ES investicijų stiliaus knyga“ ir CPVA leidinyje „Komunikacijos vadovas projektų vykdytojams“ (leidiniai skelbiami adresu 2021.esinvesticijos.lt/igyvendinimas-1/viesinimas) . Taip pat JP projekto vykdytojas turi matomai pranešti apie projekto finansavimą pagal planą „Naujos kartos Lietuva“; 1.3. visuomenei skirtuose dokumentuose, susijusiuose su JP projekto įgyvendinimu, aiškiai pateikti informaciją apie gautą ES finansavimą, o komunikacijos medžiagoje, susijusioje su ES investicijų viešinimu, aiškiai pateikti informacija apie ES indėlį ir naudą; 1.4. turi užtikrinti galimybę ES institucijų, organų, tarnybų ar agentūrų prašymu susipažinti su komunikacijos ir matomumo medžiaga, taip pat užtikrinti, kad ES būtų suteikta nemokama, neišimtinė ir neatšaukiama licencija naudoti tokią medžiagą. Svetainėje esinvesticijos.lt, Finansų ministerijos interneto svetainėje finmin.lrv.lt, EK interneto svetainėje kohesio.eu ir kitose su ES investicijomis susijusiose interneto svetainėse bei komunikacijos, matomumo priemonėse bus skelbiama: JP projekto vykdytojo pavadinimas, paraiškos finansuoti JP projektą įvertinimo patvirtinimo data, bendra JP projektui skiriama finansavimo lėšų suma, JP projekto veiklų vykdymo vieta; kita informacija apie projektą ir JP projektą, kurios viešinimas neprieštarauja teisės aktams; 1.5. ES investicijų komunikacija neturi būti naudojama politinei reklamai; 1.6. JP projekto vykdytojas turi užtikrinti kitų Taisyklėse nustatytų informavimo apie JP projektą ir komunikaciją reikalavimų laikymąsi. Tinkamų JP projekto išlaidų apmokėjimo tvarka 3. Avansas JP projektui gali būti išmokėtas tik JP projekto vykdytojui gavus LEA raštą dėl finansavimo JP projektui skyrimo; 4. JP projekto vykdytojas, siekdamas gauti avansą, turi pateikti LEA prašymą el. pašto adresu [email protected] išmokėti avansą, kuriame būtų nurodytas prašomo avanso dydis, pridedamas Taisyklių reikalavimus atitinkantis avanso draudimo dokumentas bei avanso poreikio pagrindimo dokumentai (pasirašyta sutartis su rangovu, paslaugų arba prekių tiekėju dėl įrangos įsigijimo/montavimo, kurioje numatyta avansinio mokėjimo galimybė arba lygiaverčiai dokumentai); 5. LEA, priėmusi teigiamą sprendimą dėl avanso skyrimo ir jo dydžio, su JP projekto vykdytoju sudaro avanso skyrimo sutartį; 6. JP projekto galutinis mokėjimo prašymas apmokėti tinkamas JP projekto išlaidas (toliau – mokėjimo prašymas) teikiamas įgyvendinus JP projekto veiklas, iki JP projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos, bet ne vėliau kaip iki 2026-01-31; 7. Mokėjimo prašymas gali būti teikiamas: 7.1. kartu su paraiška (išskyrus, kai finansavimo prašoma pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014), t. y. po paraiškos pateikimo per 14 kalendorinių dienų per paraiškų surinkimo įrankį internetu: https://lea.submittable.com/submit užpildžius mokėjimo prašymo formą, patvirtintą Tarpinstitucinės darbo grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“, ir teikiant kartu su kvietimo 2.7 papunktyje nurodytais privalomais pateikti dokumentais; 7.2. jeigu mokėjimo prašymas nebuvo pateiktas kartu su paraiška, t. y. per 14 kalendorinių dienų po paraiškos pateikimo, arba jis buvo anuliuotas vadovaujantis šio kvietimo 3.2.10.3 papunkčiu – ne anksčiau, kaip gavus LEA sprendimą dėl finansavimo. Mokėjimo prašymas teikiamas per paraiškų surinkimo įrankį internetu: https://lea.submittable.com/submit, arba kitu LEA svetainėje www.ena.lt nurodytu būdu (pavyzdžiui, naudojantis Europos Sąjungos investicijų administravimo informacine sistema, kai joje bus atitinkami funkcionalumai), kartu su kvietimo 2.7 papunktyje nurodytais privalomais pateikti dokumentais. 8. Jeigu su mokėjimo prašymu pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) mokėjimo prašymas užpildytas netinkamai, JP projekto vykdytojui LEA siunčia pranešimą per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 (penkios) darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 15 (penkiolika) darbo dienų, pateikti trūkstamą informaciją. Jeigu per nurodytą terminą trūkumai neištaisomi, o JP vykdytojas nenurodo priežasčių arba nurodytos priežastys, dėl kurių nebuvo galima per nurodytą terminą pateikti prašomos informacijos, nepripažįstamos svarbiomis, mokėjimo prašymas atmetamas; 9. Mokėjimo prašymas tikrinamas 55 (penkiasdešimt penkias) darbo dienas nuo mokėjimo prašymo registracijos dienos (neįskaičiuojamas laikas, kai JP projekto vykdytojas tikslina mokėjimo prašymą ir, jei yra toks poreikis, duomenų/paaiškinimų gavimo iš kitų institucijų/informacinių sistemų ir registrų laikotarpis); 10. Patvirtinus mokėjimo prašymą, finansavimo lėšos išmokamos JP projekto vykdytojui per 10 (dešimt) darbo dienų; 11. LEA raštas dėl finansavimo JP projektui skyrimo netenka galios, jei JP projekto vykdytojas neįgyvendina JP projekto ir nepateikia mokėjimo prašymo LEA iki JP projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos; 12. Jeigu teisės aktų nustatyta tvarka JP projektui išmokėtos finansavimo lėšos ar jų dalis pripažįstamos netinkamomis finansuoti dėl JP projekto vykdytojo veiksmų, jas JP projekto vykdytojas privalo grąžinti LEA. |
|||||||||||||
2.16. |
Taikomi teisės aktai |
|||||||||||||
1. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ veiklos „Gamintojų ir gaminančių vartotojų investicijos į naujų atsinaujinančius energijos išteklius naudojančių elektros energijos gamybos pajėgumų sukūrimą“ poveiklės „Investicinė parama saulės elektrinėms sausumoje“; 2. 2021-2027 m. ES fondų lėšomis Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras; 3. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais; 4. 2021 m. liepos 26 d. Europos Sąjungos Tarybos patvirtintas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planas „Naujos kartos Lietuva“; 5. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklėmis ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis (toliau – Taisyklės), patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“; 6. Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymas; 7. Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymas; 8. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas; 9. Lietuvos Respublikos ūkininko ūkio įstatymas; 10. Aplinkosauginiai reikalavimai planuojant, statant ir eksploatuojant saulės šviesos energijos elektrines, patvirtinti Lietuvos respublikos aplinkos ministro 2022 m. lapkričio 14 d. įsakymu Nr. D1-358 „Dėl Aplinkosauginių reikalavimų planuojant, statant ir eksploatuojant saulės šviesos energijos elektrines patvirtinimo“; 11. Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“; 12. Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas; 13. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašas ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos forma, kuri patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“; 14. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. balandžio 25 d. įsakymas Nr. 3D-280 „Dėl ūkininkų ir gyventojų, kurie neįregistravę ūkininko ūkio verčiasi individualia žemės ūkio veikla, veiklos finansinės apskaitos tvarkos nustatymo“; 15. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje su visais pakeitimais; 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje su visais pakeitimais ir 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (De minimis reglamentai). |
||||||||||||||
3. INFORMACIJA APIE PARAIŠKOS FINANSUOTI JP PROJEKTĄ (TOLIAU – PARAIŠKA) TEIKIMĄ |
||||||||||||||
3.1. |
Paraiškos pateikimo terminas |
2024-12-19 14:00 val. |
2025-04-18 16:00 val. |
|||||||||||
3.2. |
Paraiškos rengimo ir teikimo tvarka |
|||||||||||||
1. Paraiškos teikiamos internetu užpildant Taisyklių 6 priede nustatytą paraiškos formą; 2. Internetu pildomos paraiškos formos laukų išdėstymo tvarka gali skirtis nuo Taisyklių 6 priede pateiktoje formoje nurodytos laukų išdėstymo tvarkos, dalis laukų iš anksto užpildyta informacija pagal šio kvietimo sąlygas; 3. Informaciją apie kvietimą galima rasti www.ena.lt, www.esinvesticijos.lt. Paraiškų vertinimas 4. Gautas paraiškas LEA vertina ir atrenka eilės tvarka, pagal jų registracijos datą;5. Paraiškos vertinamos 55 (penkiasdešimt penkias) darbo dienas nuo paraiškos registracijos dienos (neįskaičiuojamas laikas, kai JP projekto pareiškėjas tikslina paraišką ir, jei yra toks poreikis, duomenų/paaiškinimų gavimo iš kitų institucijų/informacinių sistemų ir registrų laikotarpis); 6. Paraiškos vertinimo metu patikrinama, ar paraiška užpildyta tinkamai, ar pateikti visi reikalaujami dokumentai, ar JP projekto pareiškėjas ir prašoma finansuoti JP projekto veikla atitinka šiame kvietime nurodytus JP projektų atrankos kriterijus (užpildant Taisyklių 2 priede nustatytą formą) ir kvietimo 2.9 papunktyje nurodytą specialųjį kriterijų; 7. Jeigu atliekant paraiškos vertinimą nustatoma, kad paraiška užpildyta netinkamai arba joje yra trūkumų, JP projekto pareiškėjui siunčiamas pranešimas per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 (penkios) darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 15 (penkiolika) darbo dienų, pateikti trūkstamą informaciją. Jeigu per nurodytą terminą paraiškos trūkumai neištaisomi, paraiška atmetama; 8. Paraiška atmetama, jei pateikta pasibaigus kvietime nustatytam terminui arba neatitinka bent vieno Taisyklių 2 priede nustatyto bendrojo projektų atrankos kriterijaus, kvietimo 2.9 papunktyje nurodyto specialiojo kriterijaus, ir (arba) kai su paraiška nepateikti visi kvietimo 3.3 papunktyje nurodyti dokumentai ir (arba) informacija, tokie dokumentai ir (arba) informacija nėra pateikiama arba patikslinama paprašius LEA per LEA nurodytą terminą. JP projekto pareiškėjas informuojamas raštu dėl paraiškos atmetimo; 9. Kai JP projekto pareiškėjas pateikia tik paraišką: 9.1. jeigu paraiška atitinka reikalavimus skirti finansavimą, JP projekto pareiškėjas raštu informuojamas apie sprendimą dėl finansavimo; 9.2. JP projekto pareiškėjui, kuriam skiriamas finansavimas, išsiųstame sprendime dėl finansavimo nurodoma finansavimo suma, JP projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis, JP projekto įgyvendinimo trukmė, kitos JP projekto finansavimo sąlygos (atitinkančios Taisyklėse ir kvietime nustatytus reikalavimus), JP projekto sutartis nėra sudaroma. Sprendimo dėl finansavimo skyrimo data laikoma JP projekto įgyvendinimo pradžia (taikoma, kai finansavimas skiriamas taikant Reglamentą (ES) Nr. 651/2014). JP projekto pareiškėjas nuo sprendimo dėl finansavimo datos laikomas JP projekto vykdytoju; 9.3. JP projekto pareiškėjas bet kuriame vertinimo etape iki finansavimo skyrimo gali paprašyti anuliuoti paraišką. 10. Kai JP projekto pareiškėjas kartu su paraiška pateikia ir mokėjimo prašymą (taikoma, kai finansavimas skiriamas taikant De minimis reglamentus): 10.1. jeigu paraiška atitinka reikalavimus skirti finansavimą, ją įvertinus pradedamas mokėjimo prašymo vertinimas. Mokėjimo prašymas vertinamas taip, kaip nustatyta šio kvietimo 2.15 papunktyje; 10.2. jeigu paraiška ir mokėjimo prašymas atitinka reikalavimus skirti finansavimą, JP projekto pareiškėjas informuojamas apie sprendimą skirti finansavimą, finansavimo sąlygas ir planuojamas JP projekto pareiškėjui/ vykdytojui išmokėti finansavimo lėšas; 10.3. JP projekto pareiškėjas/ vykdytojas bet kuriame vertinimo etape iki finansavimo lėšų jam išmokėjimo gali paprašyti anuliuoti paraišką ir (ar) mokėjimo prašymą. |
||||||||||||||
3.3. |
Privalomi priedai |
|||||||||||||
1. Gamintojams: elektros tinklų operatoriaus pareiškėjo vardu išduotos elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos arba įsipareigojimas pastatyti saulės elektrinę, kai planuojamos saulės elektrinės įrengtoji galia ne didesnė kaip 100 kW, o leistina generuoti galia lygi nuliui. Gaminantiems vartotojams: elektros tinklų operatoriaus pareiškėjo vardu išduotos elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos, skirtos gaminančių vartotojų elektros energijos poreikio tenkinimui, arba įsipareigojimas pastatyti saulės elektrinę, kai planuojamos saulės elektrinės įrengtoji galia ne didesnė kaip 100 kW, o leistina generuoti galia lygi nuliui; 2. Įgaliojimas, jeigu pareiškėjas įgalioja kitą fizinį ar juridinį asmenį už jį atlikti su paraiškos pateikimu ar JP projekto įgyvendinimu susijusius veiksmus (notariškai patvirtintas arba informacinių technologijų priemonėmis sudarytas (https://igaliojimai.lt) įgaliojimas atstovauti JP projekto pareiškėją); 3. Informacija apie pareiškėjui suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) (informacijos forma); 4. Smulkiojo ar vidutinio verslo (toliau – SVV) subjekto statuso deklaracija, parengta pagal patvirtintų paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis, išskyrus, kai paraišką teikia AIEB ar PEB, arba siekiantys jais tapti, kurių dalininkai savivaldybės ir (ar) savivaldybių įstaigos, išskyrus Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnio 11 dalyje numatytą išimtį (teikiama, kai finansavimo prašoma pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014) (deklaracijos forma); 5. Pažyma dėl didelės įmonės statuso ir susijusių įmonių duomenų, kai paraišką teikia AIEB ar PEB, arba siekiantys jais tapti, kurių dalininkai savivaldybės ir (ar) savivaldybių įstaigos, išskyrus Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnio 11 dalyje numatytą išimtį (jeigu tiesiogiai ar netiesiogiai (pagal balsavimo sutartį, balsavimo teisės perleidimo sutartį, įgaliojimą ir pan.) atskirai arba kartu valstybė ir (ar) savivaldybė turi ne daugiau kaip 25 procentus įmonės dalyvių balsų, teikiama SVV subjekto statuso deklaracija) (teikiama, kai finansavimo prašoma pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014) (pažymos forma); 6. „Viena įmonė“ deklaracija, kai finansavimo prašoma pagal De minimis reglamentus (deklaracijos forma); 7. Nuosavo įnašo (daugiau negu 10 000 Eur) finansavimo šaltinius pagrindžiantys dokumentai, pvz. pažyma, kurioje nurodytas banko (kredito įstaigų, juridinių asmenų, akcininkų ar kitų) sprendimas suteikti lėšas JP projektui įgyvendinti, paskolos sutartis ar kita; 8. Aplinkos apsaugos agentūros sprendimas dėl planuojamos ūkinės veiklos (saulės elektrinės (-ių) įrengimo) galimybių ir poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (arba nuoroda (-os), jei tokie dokumentai skelbiami atsakingos institucijos interneto svetainėje) (kai taikoma); 9. Už saugomos teritorijos apsaugą atsakingos direkcijos išvada, kuria nustatytas planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumas (kai taikoma). |
||||||||||||||
3.4. |
Kontaktiniai duomenys konsultacijoms |
|||||||||||||
Paraiškas priiminės: Viešoji įstaiga Lietuvos energetikos agentūra (JP vykdytojas)
Detalesnė informacija dėl konsultavimo teikiama LEA svetainėje www.ena.lt |
||||||||||||||
3.5. |
Kita aktuali informacija |
|||||||||||||
1. Paskelbus kvietimą, gali būti keičiama neesminė kvietimo ir (ar) jo priedų informacija (t. y. nekeičiamos JP projektų finansavimo ir (arba) paraiškų teikimo sąlygos, ši informacija neturi įtakos paraiškų vertinimo rezultatams); |