Lietuvos kelių transporto priemonių parko pokyčių apžvalga

Lietuvos kelių transporto priemonių parko pokyčių apžvalga

Vienas iš Lietuvos Respublikos nacionalinio energetikos ir klimato srities veiksmų plano 2021–2030 metams uždavinių yra didinti atsinaujinančių ir alternatyviųjų degalų vartojimą transporto sektoriuje bei skatinti darnų įvairiarūšį judumą. Šiuo metu transporto sektorius atsilieka labiausiai, siekiant, kad atsinaujinančių energijos išteklių dalis transporto sektoriuje 2030 m. sudarytų 15 procentų.

Lietuvos energetikos agentūros duomenimis, per 2024 m. sausio mėnesį Lietuvos kelių transporto priemonių registre įregistruotas 341 lengvasis keleivinis elektromobilis. Tai 21,4 proc. daugiau nei buvo įregistruota per 2023 m. sausio mėnesį.

2024 m. vasario 1 d. Lietuvoje registre buvo iš viso 12 185 elektromobiliai, iš kurių 11 762 – grynieji lengvieji keleiviniai elektromobiliai (M1 kategorija), taip pat 423 – lengvieji komerciniai elektromobiliai (N1 kategorija).

Šių metų sausio mėnesį gryniesiems elektromobiliams teko 5,94 proc. naujų lengvųjų automobilių rinkos (2023 m. gruodžio mėn. buvo 10,02 proc.).

Per sausį elektromobilių užimama viso Lietuvos lengvųjų keleivinių automobilių parko dalis padidėjo iki 0,68 procento (gruodį buvo 0,67 proc.).

Didžiausią naujų įregistruotų lengvųjų automobilių rinkos dalį sausį ir toliau užėmė hibridiniai lengvieji keleiviniai automobiliai, kurie sudarė 49,98 proc. visų per mėnesį parduotų naujų lengvųjų automobilių (pernai gruodį – 50,31 proc.).

Per šį sausį buvo įregistruoti 1060 naujų hibridinių automobilių, iš jų 142 – įkraunami iš išorės (2023 m. gruodį atitinkamai 884 ir 64).

Benzinu varomos transporto priemonės praėjusį mėnesį užėmė 32,67 proc. naujų lengvųjų keleivinių automobilių rinkos, varomos dyzelinu – 8,39 proc. naujų automobilių rinkos.

Naudotų automobilių rinkoje per sausio mėnesį grynieji elektromobiliai sudarė 2,10 procento (2023 gruodį buvo 2,61 proc.). Didžiausia naudotų automobilių rinkos dalis teko dyzelinu varomoms naudotoms transporto priemonėms. Tarp visų per mėnesį parduotų ir įregistruotų naudotų lengvųjų automobilių (M1 kategorija) dyzelinės transporto priemonės sudarė 54,92 proc., benzinu varomos – 22,50 proc., hibridinės transporto priemonės – 15,79 procento.

2024 m. vasario 1 d. Lietuvos lengvųjų keleivinių automobilių parko didžiausia dalis atiteko dyzelinu varomoms transporto priemonėms, kurios sudarė 65,8 proc. visų mūsų šalyje įregistruotų lengvųjų automobilių, benzinu varomos transporto priemonės užėmė 22,8 proc., hibridinės transporto priemonės – 4,4 proc. viso automobilių parko.

Siekiant padidinti AEI ir alternatyviųjų degalų dalį transporto sektoriuje bei sumažinti šio sektoriaus naftos produktų vartojimą ir daromą neigiamą poveikį aplinkai, taikomos skatinimo priemonės ir įpareigojimai, kurie yra nustatyti Alternatyviųjų degalų įstatyme ir kituose teisės aktuose. Nacionalinės ir vietinės institucijos plėtoja naujas strategijas, kurios padės pereiti prie ekologiškesnių ir darnesnių transporto sistemų naudojimo.