DUK (kvietimams, galiojusiems iki 2023-06-30)
- Titulinis
- Kvietimai teikti paraiškas
- ► PRIVAČIŲ ELEKTROMOBILIŲ ĮKROVIMO PRIEIGŲ ĮRENGIMAS
- DUK (baigusiems galioti kvietimams)
- — DUK (kvietimams, galiojusiems iki 2023-06-30)
JP projekto pareiškėjai – viešieji ir privatūs juridiniai asmenys – kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2 knygos 2.34 straipsnyje.
Kvietime „Juridinių asmenų privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas daugiabučiame name ar daugiabučio namo sklype“ Nr. 03-002-J-0001-J09 - Daugiabučio bendrojo naudojimo turto objektų valdytojas (bendrija, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotas asmuo, daugiabučio namo administratorius) ir siekiama įrengti stotelę su prieiga (-omis) nekilnojamojo turto objekte, priklausančiame bendrosios dalinės nuosavybės teise ar bendrai valdomame kitais teisėtais pagrindais daugiabučio butų ir kitų patalpų savininkų (toliau – bendrasavininkas) daugiabučiame name ar daugiabučio namo sklype.
Kvietime „Juridinių asmenų privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas ant prie daugiabučio namo esančio apšvietimo stulpo (atramos) arba jame“ Nr. 03-002-J-0001-J10 – pareiškėju gali būti apšvietimo tinklą valdantis juridinis asmuo, kai įkrovimo prieiga įrengiama ant esančio prie daugiabučio namo apšvietimo stulpo (atramos) arba jame.
Kvietime „Juridinių asmenų privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas darbovietėse“ Nr. 03-002-J-0001-J11 pareiškėju gali būti Viešasis arba privatus juridinis asmuo, siekiantis stotelę su prieiga (-omis) įrengti nuosavybės, patikėjimo, panaudos, nuomos teise valdomuose nekilnojamojo turto objektuose, išskyrus daugiabučio bendrojo naudojimo turto objektų valdytojus ir apšvietimo tinklą valdančius juridinius asmenis.
Kvietime „Juridinių asmenų (atitinkančių didelės įmonės statusą) privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas darbovietėse“ Nr. 03-002-J-0001-J12 pareiškėju gali būti: viešasis arba privatus juridinis asmuo, atitinkantis didelės įmonės statusą ir siekiantis stotelę su prieiga (-omis) įrengti nuosavybės, patikėjimo, panaudos, nuomos teise valdomuose nekilnojamojo turto objektuose.
Pagal Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymą:
- maža įmonė – tai įmonė, kurioje dirba iki 50 darbuotojų, o metinės šio įmonės pajamos neviršija 10 milijonų eurų arba jos balansinė turto vertė ne didesnė nei 10 milijonų eurų;
- vidutinė įmonė – tai įmonė, kurioje dirba iki 250 darbuotojų, o jos metinės pajamos neviršija 50 milijonų eurų arba įmonės turto balansinė vertė neviršija 43 milijonų eurų.
Daugiau informacijos apie smulkaus ir vidutinio verslo subjektus galima rasti čia.
Įmonė priskiriama didelei įmonei, jeigu 25 proc. ir daugiau kapitalo arba balsavimo teisių tiesiogiai ar netiesiogiai turi valstybė ir (ar) savivaldybė.
Nustatant įmonės dydį, vertinami paskutinių dviejų finansinių metų duomenys. Jeigu per paskutinius dvejus metus įmonės statusas keitėsi, vertinami paskutinių trejų metų duomenys ir statusas nustatomas pagal tai, koks statusas buvo vyraujantis, t. y. koks buvo du metus iš trijų.
2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais (toliau – Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) 2 straipsnio 24 p-te nurodyta, kad didelės įmonės – įmonės, neatitinkančios Reglamento I priede nustatytų kriterijų.
Jei bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos, suteiktos vienam ūkio subjektui per 3 finansinius metus, suma neviršija De minimis reglamentuose nustatytų pagalbos ribų, rekomenduojame rinktis prašomą finansavimą pagal de minimis reglamentus.
Detalesnę informaciją apie nereikšmingos (de minimis) pagalbą galite rasti čia.
JP projekto pareiškėjas teikdamas JP projekto paraišką patvirtina, kad JP projekto pareiškėjo (juridinio asmens) valdymo organas, turintis teisę priimti sprendimus, yra priėmęs sprendimą pritarti JP projekto pareiškėjo teikiamai JP projekto paraiškai ir JP projekto įgyvendinimui.
Visi JP projekto vykdytojo įsipareigojimai nustatyti kvietime teikti paraiškas.
Pagrindiniai JP vykdytojo (viešojo arba privataus juridinio asmens) įsipareigojimai:
- pasiekti numatytus JP projekto rezultatus;
- užtikrinti JP projekto investicijų tęstinumo reikalavimus penkerius kalendorinius metus po JP finansavimo pabaigos;
- užtikrinti Taisyklėse nustatytus dokumentų saugojimo ir prieinamumo reikalavimus 5 metus arba 10 metų (kai finansavimas teikiamas pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą);
- užtikrinti, kad įrengta privati įkrovimo stotelė JP projekto įgyvendinimo metu ir kvietime nustatytu tęstinumo laikotarpiu liktų privati, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatyme ir nebūtų įtraukta į Viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų informacinę sistemą;
- užtikrinti JP projekto investicijų tęstinumo reikalavimus penkerius kalendorinius metus po JP finansavimo pabaigos, be VšĮ Lietuvos energetikos agentūros (LEA)/VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros sutikimo negali perleisti, parduoti, įkeisti turto ar kitokiu būdu suvaržyti intelektinių ar daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos JP projekto finansavimo lėšos;
- LEA prašymu ir nustatytais terminais, pateikti LEA informaciją/dokumentus, reikalingus LEA vykdyti JP projekto įgyvendinimo ir investicijų tęstinumo užtikrinimo stebėseną;
- jeigu JP projekto vykdytojas nesilaiko investicijų tęstinumo reikalavimų ir dėl to atsiranda netinkamų finansuoti JP projekto išlaidų, apmokėtų finansavimo lėšomis, jas JP projekto vykdytojas privalo grąžinti LEA
Didesnės galios nei nustatyta kvietime teikti paraiškas EV įkrovimo stotelės (-ių) su prieiga įsigijimas ir įrengimas yra netinkami finansuoti.
Stotelės su dviem prieigomis maksimali galia yra 44 kW, kompensacija, pavyzdžiui, jei planuojama stotelė ant žemės:
(1346,70 * 2 + 1977,12) * 0,3% = 1401,16 Eur.
(EV įkrovimo stotelių skaičius * taikomas fiksuotasis įkainis už papildomus būtinuosius priedus ir įrengimo darbus + EV įkrovimo prieigų skaičius * prieigai taikomas fiksuotasis įkainis) * finansavimo intensyvumas.
Pavyzdžiui juridinis asmuo nori įsirengti vieną stotelę su viena prieiga ant žemės ir dvi stoteles su viena prieiga ant sienos, maksimali galima dotacija bus:
(1 * 1977,12 + 1 * 1346,70) * 0,3 + (2 * 1077,09 + 2 * 908,84) * 0,3 = 2188,70 Eur.
Tinkamos finansuoti JP projekto išlaidos turi būti patirtos ne anksčiau JP projekto paraiškos pateikimo dienos, tačiau ne vėliau kaip iki LEA sprendime dėl finansavimo nurodytos JP projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos, tačiau ne vėliau kaip iki 2026 m. sausio 31 d., (taikoma JP projektų paraiškoms, kurioms finansavimas skiriamas taikant Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą.
- kvietimų Nr. EM-J-002-0001-J09 „Juridinių asmenų privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas daugiabučiame name ar daugiabučio namo sklype“, Nr. EM-J-002-0001-J11 „Juridinių asmenų privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas darbovietėse“ ir Nr. EM-J-002-0001-J12 „Juridinių asmenų (atitinkančių didelės įmonės statusą) privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas darbovietėse“ pareiškėjams - per 12 mėn. su galimybe vieną kartą pratęsti ne daugiau kaip 6 mėn.;
- kvietimo Nr. EM-J-002-0001-J10 „Juridinių asmenų privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas ant prie daugiabučio namo esančio apšvietimo stulpo (atramos) arba jame“ pareiškėjams - per 18 mėn. su galimybe vieną kartą pratęsti ne daugiau kaip 6 mėn.
Valstybės institucijų, įstaigų ir įmonių, savivaldybių institucijų, įstaigų ir įmonių, valstybinių mokslo ir studijų institucijų bei viešųjų įstaigų, kurių viena iš dalininkų yra valstybė ar savivaldybė, įgyvendinamų JP projektų, finansuojamų EGADP lėšomis, mišrusis PVM ir PVM, kurio pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus negalima įtraukti į PVM atskaitą, apmokamas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, skirtomis ES fondų lėšomis netinkamam finansuoti PVM apmokėti.
Nurodytų pareiškėjų JP projektams tinkamų finansuoti išlaidų apskaičiavimui taikomi fiksuotieji įkainiai su PVM.
JP projekto vykdytojas užtikrina informavimo apie JP projektą ir komunikacijos reikalavimų nurodytų Taisyklėse laikymąsi:
- Pagrindinėje interneto svetainėje (jeigu tokia yra) ir socialiniuose tinkluose (privaloma) per 20 darbo dienų nuo VšĮ Lietuvos energetikos agentūros rašto dėl finansavimo JP projektui skyrimo datos paskelbia trumpą JP projekto aprašymą, kuriame pristatomos įgyvendinant JP projektą suplanuotos veiklos ir rezultatai, ir informuoja apie gautą ES finansavimą. JP projekto aprašymas interneto svetainėje turi būti lengvai randamas ir aiškiai matomas bent iki projekto pabaigos (ilgalaikiam matomumui užtikrinti naujienų rubrika nenaudojama);
- JP projekto vykdytojas, įgyvendindamas informavimo apie projektą veiklą turi pranešti apie ES finansavimą privalomai panaudodamas ES emblemą ir teiginį šalia ES emblemos – „Finansuoja Europos Sąjunga – NextGenerationEU“. ES emblema turi būti talpinama vadovaujantis ES investicijų stiliaus knygoje pateiktomis instrukcijomis. ES investicijų stiliaus knygą galite rasti internetiniu adresu https://2021.esinvesticijos.lt/igyvendinimas-1/viesinimas (atsidariusiame lange dalyje „Apie ES investicijų stiliaus knygą (SPAUSTI ČIA)“ rasite ES investicijų stiliaus knygą (žr. Plano „Naujos kartos Lietuva“ vizualinio identiteto priemonės“): ES investicijų stiliaus knygą galite parsisiųsti iš čia (160,4 MB);
- Viešinant informaciją apie įgyvendinamą JP projektą socialiniuose tinkluose privaloma naudoti tris grotažymes: #finansuojaEuroposSąjunga #NextGenerationEU #NaujosKartosLietuva. Jei dedama ES emblema ir teiginys „Finansuoja Europos Sąjunga – NextGenerationEU“, #finansuojaEuroposSąjunga #NextGenerationEU grotažymių dėti nebūtina;
- Visuomenei ar projekto dalyviams skirtuose dokumentuose, susijusiuose su projekto įgyvendinimu, aiškiai pateikiama informacija apie gautą ES finansavimą, o komunikacijos medžiagoje, susijusioje su ES investicijų viešinimu, aiškiai pateikiama informacija apie ES indėlį ir naudą.
Rekomenduojamas viešinti tekstas ir logotipai:
Galimybė gauti paramą (nurodoma dotacijos suma, centų tikslumu) iš jungtinio projekto „Privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas“ pateikus paraišką Lietuvos energetikos agentūrai pagal paskelbtą kvietimą „Juridinių asmenų privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas darbovietėse“ paskatino (nurodyti pareiškėjo pavadinimą) suplanuoti įsirengti (nurodyti prieigų skaičių) elektromobilio įkrovimo prieigų.
Jungtinio projekto projektas įgyvendinamas pagal ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, finansuojamą Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis.
(atsisiųsti) (atsisiųsti) (atsisiųsti)
Ne, negali. Stotelė (-ės) su prieiga (-omis) turi būti įrengiamos ir montuojamos pagal gamintojo instrukciją ir vadovaujantis Elektros įrenginių įrengimo bendrosiomis taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2012 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. 1-22 „Dėl Elektros įrenginių įrengimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“, todėl jas turėtų įrengti asmenys, vykdantys elektros įrenginių įrengimo ar eksploatavimo veiklą ir turintys atitinkamą kvalifikaciją bei teisę išrašyti stotelės su prieiga (-omis) įrengimo/montavimo perdavimo-priėmimo aktą (-us), t. y. juridiniai asmenys (įmonės), arba fiziniai asmenys (vykdantys tokią veiklą pagal individualios veiklos pažymą ar verslo liudijimą).