Galiojantys kvietimai teikti paraiškas


Šiame skirsnyje skelbiami kvietimai teikti paraiškas gauti investicinę paramą individualiems kaupimo įrenginiams
 


● „Investicinė parama individualiems elektros energijos kaupimo įrenginiams“ (Nr. 03-009-J-0001-J06)

KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS FINANSUOTI JUNGTINIO PROJEKTO PROJEKTUS

 Jungtinis projektas „Investicinė parama individualiems elektros energijos kaupimo įrenginiams“

2025-03-25 Nr. 03-009-J-0001-J06

1.

INFORMACIJA APIE KVIETIMĄ TEIKTI PARAIŠKAS FINANSUOTI JUNGTINIO PROJEKTO (TOLIAU – JP) PROJEKTUS (TOLIAU – KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS)

1.1.

Atsakinga  institucija

Viešoji įstaiga Lietuvos energetikos agentūra   

1.2.

Administruojančioji institucija

☒ viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra
​☐ viešoji įstaiga Inovacijų agentūra  

1.3.

Programa

☐ 2021–2027 m. ES fondų investicijų programa
☒ Planas „Naujos kartos Lietuva“ 

1.4.

Finansavimo forma

☒ 01 Dotacija 

1.5.

Regionas

☒ Netaikoma
☐ Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas
☐ Sostinės regionas  

1.6.

Apskritis

Netaikoma 

1.7.

JP projektų atrankos būdas

Tęstinė atranka

1.8.

 

Bendra kvietimui teikti paraiškas skirta finansavimo lėšų suma (eurais)

18 239 320,09 Eur

1.8.1.

ES fondų lėšos 

☒ Netaikoma
​☐​ Europos regioninės plėtros fondas_______ eur.
​☐​ Europos socialinis fondas +___________eur. 
​☐​ Sanglaudos fondas____________eur.
​☐​ Teisingos pertvarkos fondas_____________eur.

1.8.2.

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (toliau – EGADP)  subsidijos lėšos 

EGADP subsidijos nepanaudotos lėšos 17 254 680,65 Eur

 

1.8.3.

EGADP paskolos lėšos 

☒ Netaikoma
​​☐ EAGDP paskolos nepanaudotos lėšos _______ eur.  

1.8.4.

Bendrojo finansavimo lėšos 

Netaikoma

1.8.5.

Valstybės biudžeto lėšos 

Netaikoma

1.8.6.

Valstybės biudžeto lėšos, skirtos ES fondų lėšomis netinkamam finansuoti  pridėtinės vertės mokesčiui apmokėti 

984 639,44 Eur

1.9.

Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma JP projektui įgyvendinti (eurais)

Netaikoma 

1.10.

Finansuojamoji dalis

30 proc. nuo fiksuotojo vieneto įkainio, nurodyto Kvietimo teikti paraiškas 2.7 papunktyje

1.11.

Nuosavo įnašo dalis

70 proc. nuo fiksuotojo vieneto įkainio, nurodyto Kvietimo teikti paraiškas 2.7 papunktyje

2. BENDRI REIKALAVIMAI

2.1.

Finansuojama JP projektų veikla

Ličio geležies fosfato elektros energijos kaupimo įrenginio ar ličio jonų elektros energijos kaupimo įrenginio iki 1 MWh talpos įsigijimas ir įsirengimas (neapima jau pastatyto kaupimo įrenginio talpos didinimo).

SVARBU! Saulės ir (ar) vėjo elektrinė, prie kurios bus jungiamas kaupimo įrenginys, paraiškos teikimo metu jau turi būti įrengta ir kartu su paraiška teikiami Kvietimo teikti paraiškas 3.3.1 papunktyje nurodyti elektrinės įrengimo dokumentai.

2.2.

Galimi JP projektų pareiškėjai

1. Juridiniai asmenys, registruoti ne trumpiau nei 1 metus iki paraiškos pateikimo;
2. Ūkininkai, kurių ūkiai iki paraiškos pateikimo ne trumpiau nei 1 metus įregistruoti Ūkininkų ūkių registre;
3. Atsinaujinančių išteklių energijos bendrijos (toliau – AIEB);
4. Piliečių energetikos bendrijos (toliau – PEB);
5. Pelno nesiekiantys juridiniai asmenys, siekiantys įgyti AIEB ar PEB statusą, kurių steigimo dokumentuose nustatytas tikslas – teikti aplinkos, ekonominę arba socialinę visuomeninę naudą savo dalyviams ar tą naudą teikti vietose, kuriose jie vykdo veiklą, ir jos pagrindinis tikslas nėra pelno siekimas.

2.3.

Pareiškėjų tipas

☒ Viešasis
☒ Privatusis

2.4.

Siekiami rezultatai ir jų matavimo vienetai

Sukurti nauji (individualūs) elektros energijos iš atsinaujinančių energijos išteklių saugojimo pajėgumai, MWh.

2.5.

Minimali siektina reikšmė

Netaikoma

2.6.

Reikalavimai JP projektams

1. Vienas JP projekto pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką, paraiškoje nurodydamas visus nekilnojamojo turto objektus, kuriuose planuoja įrengti kaupimo įrenginius. Vieno JP pareiškėjo paraiškoje nurodytų kaupimo įrenginių suminė talpa neribojama, tačiau kiekvienas atskiras kaupimo įrenginys, jungiamas prie atskiro elektros įrenginių prijungimo prie elektros tinklų taško, negali būti didesnės kaip 1 MWh talpos. Visais atvejais tame pačiame elektros įrenginių prijungimo prie elektros tinklų taške į sistemą turi būti jungiamos saulės ir (ar) vėjo elektrinės ir kaupimo įrenginiai;
2. Partneriai nėra galimi;
3. JP projektas įgyvendinamas JP projekto pareiškėjo nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais ne mažiau kaip 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos valdomame nekilnojamajame turte. Nuosavybės teisė ar kiti teisėto valdymo pagrindai privalo būti registruoti Nekilnojamojo turto registre;
4. Finansavimas neteikiamas JP projektams, vykdomiems ne Lietuvos Respublikos teritorijoje;
5. JP projekto pareiškėjas įsipareigoja, kad tęstinumo laikotarpiu per kiekvienus metus kaupimo įrenginyje kaupiama elektros energija iš tiesiogiai prijungtos saulės ir (ar) vėjo elektrinės turi sudaryti ne mažiau kaip 75 proc. visos kaupiamos elektros energijos. Šis reikalavimas netaikomas JP pareiškėjams, kai valstybės pagalba teikiama pagal De minimis reglamentus ir JP pareiškėjams, nevykdantiems ekonominės veiklos;
6. JP projekto pareiškėjas įsipareigoja, kad didesnės kaip 100 kW įrengtosios galios elektros energijos gamybos ir (ar) energijos kaupimo įrenginių informacijos valdymo sistemos ir gamybos valdymo sistemos saugumas bus užtikrinamas taip, kad prie šių sistemų nebūtų galima valstybių, kurios pagal Lietuvos Respublikos Seimo tvirtinamą Nacionalinio saugumo strategiją kelia grėsmę Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui ir nacionalinio saugumo interesų užtikrinimui, subjektų prieiga, leidžianti nuotoliniu būdu valdyti elektros energijos gamybos ir (ar) energijos kaupimo įrenginių galios keitimo parametrus ir įjungti ar išjungti šiuos įrenginius.

Išlaidų tinkamumo reikalavimai:
7. Tinkamos finansuoti JP projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės) išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus;
8. JP projekto tinkamos finansuoti išlaidos: elektros energijos kaupimo įrenginio įsigijimo išlaidos (be būtinųjų priedų), įrenginio montavimo darbų išlaidos. Įranga turi būti nauja ir nenaudota;
9. Tinkamos finansuoti JP projekto išlaidos turi būti patirtos ne anksčiau paraiškos pateikimo JP vykdytojui (viešajai įstaigai Lietuvos energetikos agentūrai, toliau – LEA) dienos, tačiau ne vėliau kaip iki 2026 m. kovo 31 d. (taikoma paraiškoms, kurioms finansavimas skiriamas taikant Reglamentą (ES) Nr. 651/2014);
10. Jeigu JP projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki paraiškos pateikimo LEA dienos (įsigyjamas elektros energijos kaupimo įrenginys arba pradedami montavimo darbai), visas JP projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas (taikoma paraiškoms, kurioms finansavimas skiriamas taikant Reglamentą (ES) Nr. 651/2014);
11. JP projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ir nuo 2024 m. balandžio 4 d., tačiau ne vėliau kaip iki 2026 m. kovo 31 d. (taikoma paraiškoms, kurioms finansavimas skiriamas taikant De minimis reglamentus);
12. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 3 dalimi, valstybės pagalba, taip pat ir keliomis dalimis mokama valstybės pagalba, diskontuojama iki suteikimo momentu esamos jos vertės. Tinkamos finansuoti išlaidos diskontuojamos iki jų vertės valstybės pagalbos suteikimo metu. Palūkanų norma, naudojama diskontuojant, yra valstybės pagalbos suteikimo metu taikoma diskonto norma;
13. Kai finansavimas skiriamas pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, nuosavo įnašo finansavimo šaltinis negali būti viešosios lėšos  (pvz., paskola iš viešosiomis lėšomis finansuojamų finansinių priemonių), jeigu dėl to būtų viršytas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnyje nustatytas didžiausias JP projekto pagalbos intensyvumas;
14. Pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) nėra tinkamas finansuoti EGADP lėšomis. PVM gali būti finansuojamas Lietuvos biudžeto lėšomis vadovaujantis Taisyklių VII skyriaus ketvirtajame skirsnyje nustatyta tvarka;
15. JP projektų viešinimo išlaidos yra netinkamos finansuoti išlaidos.

2.7.

Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Kodas

Versija

 

Pavadinimas

Dydis (eurais arba proc.)

Matavimo vienetas

Rezultato, už kurį mokamas supaprastintai apmokamų išlaidų dydis, pasiekimo įrodymo dokumentai

FĮ-26-05

01 

Fiksuotasis vieneto įkainis už įsigyto ir įrengto ličio geležies fosfato elektros energijos kaupimo įrenginio (be būtinųjų priedų) kilovatvalandę (kWh), be PVM.  

698,04 Eur

 kWh

Kaip įrodymą, kad pasiekti JP projekto rezultatai, JP projekto vykdytojas su galutiniu mokėjimo prašymu turės pateikti:
1. Kaupimo įrenginio įsigijimą ir įrangos įrengimą pagrindžiančių bei perėmimo nuosavybėn įrodančių dokumentų (įrangos perdavimo–priėmimo akto ir (ar) įrengimo darbų atlikimo akto) kopijas;
2. Įrangos techninius duomenis (įrenginio pasą ir (ar) techninę specifikaciją), kuriuose turi būti nurodyta įsigyto įrenginio rūšis (ličio geležies fosfato ar ličio jonų) ir talpa (kWh);
3. Leidimą generuoti energiją iš energijos kaupimo įrenginių, išskyrus kai asmuo generuoja iš energijos kaupimo įrenginio elektros energiją:
   3.1.  pagamintą ne didesnės kaip 100 kW elektros energijos įrengtosios galios iš AEI gamybos įrenginiuose, kai energijos kaupimo įrenginio įrengtoji galia ne didesnė kaip 100 kW;
   3.2. pagamintą ne didesnės kaip 100 kW elektros energijos įrengtosios galios energijos kaupimo įrenginiuose tik savo reikmėms ir ūkio poreikiams, nepatiekiant elektros energijos į elektros tinklus, tai yra kai leistina generuoti galia lygi nuliui;
4. AB „Energijos skirstymo operatorius“ pateiktos atestuoto eksploatuoti ir (ar) įrengti elektros įrenginius rangovo deklaracijos apie įrengtą kaupimo įrenginį ir parengtą vidaus tinklą įtampos įjungimui, ir kaupimo įrenginio išbandymui akto kopiją (kai taikoma);
5. PEB ir AIEB statusą patvirtinančią informaciją (kai taikoma).

 

FĮ-26-06 

01

Fiksuotasis vieneto įkainis už įsigyto ir įrengto ličio geležies fosfato elektros energijos kaupimo įrenginio (be būtinųjų priedų) kilovatvalandę (kWh), su PVM. 

844,63 Eur

kWh

 

FĮ-26-07 

 

01

Fiksuotasis vieneto įkainis už įsigyto ir įrengto ličio jonų elektros energijos kaupimo įrenginio (be būtinųjų priedų) kilovatvalandę (kWh), be PVM. 

576,86 Eur

kWh

 

FĮ-26-08

 

01

Fiksuotasis vieneto įkainis už įsigyto ir įrengto ličio jonų elektros energijos kaupimo įrenginio (be būtinųjų priedų) kilovatvalandę (kWh), su PVM.  

698,00 Eur

kWh

2.7.1.

Taikomo fiksuotojo įkainio metodikoje nustačius smulkesnius matavimo vienetus, išlaidos bus apmokamos apskaičiavimui naudojant patikslintą matavimo vienetą, nekeičiant fiksuotojo išlaidų dydžio.

2.8.

Projektų bendrieji atrankos kriterijai

JP projektas turi atitikti Taisyklių 2 priede nustatytus bendruosius projektų atrankos kriterijus (įskaitant šiame Kvietime teikti paraiškas nurodytus reikalavimus).

2.9.

JP projektų specialieji atrankos kriterijai

Netaikoma

2.10.

JP projektų prioritetiniai atrankos kriterijai

Netaikoma

2.11.

Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų (toliau – Chartija) laikymosi reikalavimai

1. Nėra numatyta apribojimų JP projektų pareiškėjams/JP projektų vykdytojams ir finansuojamoms JP veikloms, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui;
2. Nėra numatyta reikalavimų JP projektams, kurie turėtų neigiamą poveikį horizontaliųjų principų aplinkosaugos srityje, socialinėje srityje, ekonomikos srityje, teritorijų vystymo srityje. Finansuojama JP projektų veikla bus tiesiogiai prisidedama prie darnaus vystymosi horizontaliųjų principų įgyvendinimo aplinkosaugos srityje;
3. Projekto remiama veikla ir rezultatas – nauji elektros energijos iš AEI saugojimo pajėgumai – tiesiogiai prisidės prie klimato kaitos švelninimo, neturės tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio prisitaikymo prie klimato kaitos tikslui;
4. Vadovaujantis 2021 m. birželio 4 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2020/852 papildomas nustatant techninės analizės kriterijus, pagal kuriuos nustatoma, kokiomis sąlygomis ekonominė veikla laikoma svariai prisidedančia prie klimato kaitos švelninimo arba prisitaikymo prie jos ir ar ta ekonominė veikla nedaro reikšmingos žalos kitiems aplinkos tikslams, 1 priedo 4.10 papunkčiu „Elektros energijos kaupimas“, temai „Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga“ aplinkos tikslas taikomas tik hidroakumuliacinės kaupimo sistemos statybai, o temai „Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė“ aplinkos tikslas netaikomas; 
5. Įgyvendinant perėjimo prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą tikslus, JP projekto vykdytojas paraiškoje turės patvirtinti, kad jeigu bus vykdomi statybos darbai, bus laikomasi reikalavimų dėl statybinių atliekų susidarymo ir tvarkymo, nustatytų Statybinių atliekų tvarkymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. D1-637 „Dėl Statybinių atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“;
6. Įgyvendinant aplinkos tikslą „Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimo tikslas“, iki paraiškos pateikimo pareiškėjas turi būti:
   6.1. atlikęs poveikio aplinkai vertinimo procedūras ir su paraiška pateikti atsakingos institucijos (Aplinkos apsaugos agentūros) galiojantį sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių ir poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą (arba nuorodą (-as), jei tokie dokumentai skelbiami atsakingos institucijos interneto svetainėje), kai planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimas gali daryti poveikį Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritorijoms ir kai saugomų teritorijų institucija, nurodyta Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatyme, aplinkos ministro nustatyta tvarka nustato, kad šis poveikis gali būti reikšmingas;
   6.2. jeigu kaupimo įrenginio įrengimas susijęs su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima joms aplinka, turi būti atliktas „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas ir pateikta atsakingos institucijos (už saugomos teritorijos apsaugą atsakingos direkcijos) galiojanti išvada.

2.12.

JP projekto (-ų) įgyvendinimo trukmė

JP projektas turi būti įgyvendintas iki 2026 m. kovo 31 d.

2.13.

Reikalavimai valstybės pagalbai

1. Finansavimas, skiriamas JP projektų pareiškėjams – viešiesiems juridiniams asmenims, nevykdantiems ūkinės veiklos, nėra valstybės pagalba ar nereikšminga (de minimis) pagalba;
2. JP projekto pareiškėjas, vykdantis ūkinę veiklą, JP projekto paraiškos teikimo metu gali pasirinkti, ar valstybės pagalba JP projektui bus teikiama pagal kvietimo 2.13.3 ar 2.13.4 papunktį;
3. Finansavimas gali būti skiriamas kaip valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba, JP projektams yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio 5 dalį, 6 dalį, 7 dalies a punktą, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytus apribojimus;
4. Kai finansavimas skiriamas vadovaujantis De minimis reglamentų nuostatomis, bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos, suteiktos vienam ūkio subjektui per 3 finansinius metus (jeigu de minimis pagalba teikiama pagal 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) 2023/2831 ar pagal 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 717/2014 – per bet kurį trejų metų laikotarpį), suma neturi viršyti De minimis reglamentuose nustatytų pagalbos ribų. De minimis pagalba gali būti teikiama pagal vieną iš De minimis reglamentų, kurį pasirenka JP projekto pareiškėjas paraiškos teikimo metu;
5. JP projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka LEA pagal Projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lape (Aprašo 2 priedas) nurodytus vertinimo kriterijus;
6. JP projektų atitikties De minimis reglamentams vertinimą atlieka LEA pagal Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapus (Aprašo 4–6 priedai);
7. Pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 valstybės pagalba nėra teikiama:
   7.1. JP projekto pareiškėjui, jeigu jis yra priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte;
   7.2. JP projekto pareiškėjui, kuriam išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba;
   7.3. jei ji neturi skatinamojo poveikio, nustatyto Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnyje.
8. Valstybės pagalba teikiama tik naujiems įrenginiams;
9. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:
   9.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;
   9.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, jeigu taip susumavus didžiausias pagalbos intensyvumas neviršija Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio 7 dalyje nustatyto pagalbos intensyvumo;
10. Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje;
11. LEA paraiškos vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 ir pagal De minimis reglamentus bei priėmusi sprendimą finansuoti projektą, duomenis apie suteiktą JP projekto pareiškėjui valstybės ar De minimis pagalbą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre; 
12. Informacija ir dokumentai, susiję su valstybės pagalbos teikimu, saugomi ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos suteikimo dienos;
13. Paaiškėjus, kad buvo suteikta neteisėta ir (arba) nesuderinama pagalba, jos grąžinimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“.

2.14.

Reikalavimai po JP projektų veiklų įgyvendinimo

1. JP projekto vykdytojas privalo užtikrinti JP projekto investicijų tęstinumą 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos:
   1.1. JP projekto įgyvendinimo metu ir 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos be administruojančiosios institucijos sutikimo negali perleisti, parduoti, įkeisti turto ar kitokiu būdu suvaržyti intelektinių ar daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos JP projekto finansavimo lėšos;
   1.2. turi užtikrinti kitų Taisyklėse ir Kvietime teikti paraiškas nustatytus investicijų tęstinumo reikalavimų laikymąsi;
2. JP projekto vykdytojas turi atsiskaityti LEA už JP projekto investicijų tęstinumo reikalavimų užtikrinimą ir tinkamai saugoti su JP projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus:
   2.1. LEA per 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos turi teisę bet kada paprašyti JP projekto vykdytojo pateikti objekto elektros energijos iš įdiegto įrenginio apskaitos ir (ar) kitų dokumentų, reikalingų vykdyti JP projekto investicijų tęstinumo užtikrinimo stebėseną, taip pat informaciją, įrodančią, kad per metus kaupimo įrenginyje kaupiama elektros energija iš tiesiogiai prijungtos saulės ir (ar) vėjo elektrinės sudaro ne mažiau kaip 75 proc. visos kaupiamos elektros energijos (netaikoma JP pareiškėjams, kai valstybės pagalba teikiama pagal De minimis reglamentus ir JP pareiškėjams, nevykdantiems ekonominės veiklos);
   2.2.  JP projekto vykdytojas privalo užtikrinti Taisyklėse nustatytus dokumentų saugojimo ir prieinamumo reikalavimus 5 metus arba 10 metų (kai finansavimas teikiamas pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014).
3. Jeigu JP projekto vykdytojas nesilaiko investicijų tęstinumo reikalavimų, nustatytų Taisyklėse ir šiame Kvietime teikti paraiškas, ir dėl to atsirado netinkamų finansuoti JP projekto išlaidų, apmokėtų finansavimo lėšomis, jas JP projekto vykdytojas privalo grąžinti LEA.

2.15.

Informavimas apie JP projektą ir komunikacija:
1. JP projekto vykdytojas užtikrina informavimo apie JP projektą ir komunikacijos reikalavimų nurodytų Taisyklėse laikymąsi:
   1.1. pagrindinėje interneto svetainėje (jeigu tokia yra) ir socialiniuose tinkluose per 20 darbo dienų nuo LEA rašto dėl finansavimo JP projektui skyrimo  (toliau – sprendimas dėl finansavimo) datos paskelbia trumpą JP projekto aprašymą, kuriame pristatomos įgyvendinant JP projektą suplanuotas veiklos ir rezultatai, ir informuoja apie gautą ES finansavimą;
   1.2. įgyvendindamas informavimo apie JP projektą veiklą ar kitas komunikacijos veiklas, susijusias su ES finansavimu, visuomenei, žiniasklaidai ir kitoms tikslinėms auditorijoms turi pranešti apie ES finansavimą privalomai panaudodamas ES emblemą ir teiginį šalia ES emblemos – „Finansuoja Europos Sąjunga – NextGenerationEU“ taip, kaip nurodyta EK leidinyje „ES emblemos naudojimas vykdant 2021–2027 m. ES programas“ (leidinys skelbiamas adresu 2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/es-emblemos-naudojimas-vykdant-2021-2027-m-es-programas), Finansų ministerijos leidinyje „ES investicijų stiliaus knyga“ ir CPVA leidinyje „Komunikacijos vadovas projektų vykdytojams“ (leidiniai skelbiami adresu 2021.esinvesticijos.lt/igyvendinimas-1/viesinimas) . Taip pat JP projekto vykdytojas turi matomai pranešti apie projekto finansavimą pagal planą „Naujos kartos Lietuva“;
   1.3. visuomenei skirtuose dokumentuose, susijusiuose su JP projekto įgyvendinimu, aiškiai pateikti informaciją apie gautą ES finansavimą, o komunikacijos medžiagoje, susijusioje su ES investicijų viešinimu, aiškiai pateikti informaciją apie ES indėlį ir naudą;
   1.4. turi užtikrinti galimybę ES institucijų, organų, tarnybų ar agentūrų prašymu susipažinti su komunikacijos ir matomumo medžiaga, taip pat užtikrinti, kad ES būtų suteikta nemokama, neišimtinė ir neatšaukiama licencija naudoti tokią medžiagą. Svetainėje esinvesticijos.lt, Finansų ministerijos interneto svetainėje finmin.lrv.lt, EK interneto svetainėje kohesio.eu ir kitose su ES investicijomis susijusiose interneto svetainėse bei komunikacijos, matomumo priemonėse bus skelbiama: JP projekto vykdytojo pavadinimas, paraiškos finansuoti JP projektą įvertinimo patvirtinimo data, bendra JP projektui skiriama finansavimo lėšų suma, JP projekto veiklų vykdymo vieta; kita informacija apie projektą ir JP projektą, kurios viešinimas neprieštarauja teisės aktams;
   1.5. ES investicijų komunikacija neturi būti naudojama politinei reklamai;
   1.6. JP projekto vykdytojas turi užtikrinti kitų Taisyklėse nustatytų informavimo apie JP projektą ir komunikaciją reikalavimų laikymąsi.

Tinkamų JP projekto išlaidų apmokėjimo tvarka
2. JP projekto mokėjimo prašymas apmokėti tinkamas JP projekto išlaidas (toliau – mokėjimo prašymas) teikiamas įgyvendinus JP projekto veiklas, bet ne vėliau kaip iki 2026 m. kovo 31 d.;
3. Mokėjimo prašymas gali būti teikiamas:
   3.1.   kartu su paraiška (išskyrus, kai finansavimo prašoma pagal  Reglamentą (ES) Nr. 651/2014), t. y. po paraiškos pateikimo per 14 kalendorinių dienų  per paraiškų surinkimo įrankį internetu: https://lea.submittable.com/submit užpildžius mokėjimo prašymo formą, patvirtintą Tarpinstitucinės darbo grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“, ir teikiant kartu su kvietimo 2.7 papunktyje nurodytais privalomais pateikti dokumentais;
   3.2.   jeigu mokėjimo prašymas nebuvo pateiktas kartu su paraiška, t. y. per 14 kalendorinių dienų po paraiškos pateikimo, arba jis buvo anuliuotas vadovaujantis šio kvietimo 3.2.10.3 papunkčiu – ne anksčiau,  kaip gavus LEA sprendimą dėl finansavimo. Mokėjimo prašymas teikiamas per paraiškų surinkimo įrankį internetu: https://lea.submittable.com/submit, arba kitu LEA svetainėje www.ena.lt nurodytu būdu (pavyzdžiui, naudojantis Europos Sąjungos investicijų administravimo informacine sistema, kai joje bus atitinkami funkcionalumai), kartu su kvietimo 2.7 papunktyje nurodytais privalomais pateikti dokumentais.
4. Jeigu su mokėjimo prašymu pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) mokėjimo prašymas užpildytas netinkamai, JP projekto vykdytojui LEA siunčia pranešimą per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 (penkios) darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 15 (penkiolika) darbo dienų, pateikti trūkstamą informaciją. Jeigu per nurodytą terminą trūkumai neištaisomi, o JP vykdytojas nenurodo priežasčių arba nurodytos priežastys, dėl kurių nebuvo galima per nurodytą terminą pateikti prašomos informacijos, nepripažįstamos svarbiomis, mokėjimo prašymas atmetamas;
5. Mokėjimo prašymas tikrinamas 55 (penkiasdešimt penkias) darbo dienas nuo mokėjimo prašymo registracijos dienos (neįskaičiuojamas laikas, kai JP projekto vykdytojas tikslina mokėjimo prašymą ir, jei yra toks poreikis, duomenų/paaiškinimų gavimo iš kitų institucijų/informacinių sistemų ir registrų laikotarpis);
6. Patvirtinus mokėjimo prašymą, finansavimo lėšos išmokamos JP projekto vykdytojui per 10 (dešimt) darbo dienų;
7. Sprendimas dėl finansavimo netenka galios, jei JP projekto vykdytojas neįgyvendina JP projekto ir nepateikia mokėjimo prašymo LEA iki JP projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos (iki 2026 m. kovo 31 d.);
8. Jeigu teisės aktų nustatyta tvarka JP projektui išmokėtos finansavimo lėšos ar jų dalis pripažįstamos netinkamomis finansuoti dėl JP projekto vykdytojo veiksmų, jas JP projekto vykdytojas privalo grąžinti LEA.

2.16.

Taikomi teisės aktai

1. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ veiklos „Individualių elektros energijos iš atsinaujinančių energijos išteklių saugojimo pajėgumų sukūrimas elektros energijos gamintojams ir gaminantiems vartotojams“ projektų finansavimo sąlygų aprašo redakcija nuo 2024 m. vasario 28 d.;
2. 2021-2027 m. ES fondų lėšomis Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras;  
3. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais;
4. 2021 m. liepos 26 d. Europos Sąjungos Tarybos patvirtintas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planas „Naujos kartos Lietuva“;
5. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklėmis ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis (toliau – Taisyklės),  patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;
6. Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymas;
7. Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymas;
8. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;
9. Lietuvos Respublikos ūkininko ūkio įstatymas;
10. Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
11. Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas;
12. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašas ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos forma, kuri patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“;
13. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. balandžio 25 d. įsakymas Nr. 3D-280 „Dėl ūkininkų ir gyventojų, kurie neįregistravę ūkininko ūkio verčiasi individualia žemės ūkio veikla, veiklos finansinės apskaitos tvarkos nustatymo“;
14. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1408/2013  dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje su visais pakeitimais; 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 717/2014  dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje su visais pakeitimais ir 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (De minimis reglamentai). 

3. INFORMACIJA APIE PARAIŠKOS FINANSUOTI JP PROJEKTĄ (TOLIAU – PARAIŠKA) TEIKIMĄ

3.1.

Paraiškos pateikimo terminas

2025-03-25 14:00 val.

2025-04-25 16:00 val.

3.2.

Paraiškos rengimo ir teikimo tvarka

1. Paraiškos teikiamos internetu užpildant Taisyklių 6 priede nustatytą paraiškos formą;
2. Internetu pildomos paraiškos formos laukų išdėstymo tvarka gali skirtis nuo Taisyklių 6 priede pateiktoje formoje nurodytos laukų išdėstymo tvarkos, dalis laukų iš anksto užpildyta informacija pagal šio Kvietimo teikti paraiškas sąlygas;
3. Informaciją apie Kvietimą teikti paraiškas galima rasti www.ena.lt, www.esinvesticijos.lt.

Paraiškų vertinimas
4. Gautas paraiškas LEA vertina ir atrenka eilės tvarka, pagal jų registracijos datą;
5. Paraiškos vertinimas gali trukti 55 (penkiasdešimt penkias) darbo dienas nuo paraiškos registracijos dienos, (neįskaičiuojamas laikas, kai JP projekto pareiškėjas tikslina paraišką ir, jei yra toks poreikis, duomenų/paaiškinimų gavimo iš kitų institucijų/informacinių sistemų ir registrų laikotarpis);
6. Paraiškos vertinimo metu patikrinama, ar paraiška užpildyta tinkamai, ar pateikti visi reikalaujami dokumentai, ar JP projekto pareiškėjas ir prašoma finansuoti JP projekto veikla atitinka šiame Kvietime teikti paraiškas nurodytus JP projektų atrankos kriterijus (užpildant Taisyklių 2 priede nustatytą formą);
7. Jeigu atliekant paraiškos vertinimą nustatoma, kad paraiška užpildyta netinkamai arba joje yra trūkumų, JP projekto pareiškėjui siunčiamas pranešimas per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 (penkios) darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 15 (penkiolika) darbo dienų, pateikti trūkstamą informaciją. Jeigu per nurodytą terminą paraiškos trūkumai neištaisomi, paraiška atmetama;
8. Paraiška atmetama, jei pateikta pasibaigus Kvietime teikti paraiškas nustatytam terminui arba neatitinka bent vieno Taisyklių 2 priede nustatyto bendrojo projektų atrankos kriterijaus, ir (arba) kai su paraiška nepateikti visi Kvietimo teikti paraiškas 3.3 papunktyje nurodyti dokumentai ir (arba) informacija, tokie dokumentai ir (arba) informacija nėra pateikiama arba patikslinama vieną kartą paprašius LEA per LEA nurodytą terminą. JP projekto pareiškėjas informuojamas raštu dėl paraiškos atmetimo;
9. Kai JP projekto pareiškėjas pateikia tik paraišką:
   9.1. jeigu paraiška atitinka reikalavimus skirti finansavimą,  JP projekto pareiškėjas raštu informuojamas apie sprendimą dėl finansavimo;
   9.2. JP projekto pareiškėjui, kuriam skiriamas finansavimas, išsiųstame sprendime dėl finansavimo nurodoma finansavimo suma, JP projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis, JP projekto įgyvendinimo trukmė, kitos JP projekto finansavimo sąlygos (atitinkančios Taisyklėse ir Kvietime  nustatytus reikalavimus), JP projekto sutartis nėra sudaroma. Sprendimo dėl finansavimo skyrimo data laikoma JP projekto įgyvendinimo pradžia (taikoma, kai finansavimas skiriamas taikant Reglamentą (ES) Nr. 651/2014). JP projekto pareiškėjas nuo sprendimo dėl finansavimo datos laikomas JP projekto vykdytoju;
   9.3. JP projekto pareiškėjas bet kuriame vertinimo etape iki finansavimo skyrimo gali paprašyti anuliuoti paraišką;
10. Kai JP projekto pareiškėjas kartu su paraiška pateikia ir mokėjimo prašymą (taikoma, kai finansavimas skiriamas taikant De minimis reglamentus arba JP projekto pareiškėjas  - viešasis juridinis asmuo - nevyko ekonominės veiklos):
   10.1. jeigu paraiška atitinka reikalavimus skirti finansavimą, ją įvertinus pradedamas mokėjimo prašymo vertinimas. Mokėjimo prašymas vertinamas taip, kaip nustatyta šio Kvietimo 2.15 papunktyje;
   10.2. jeigu paraiška ir mokėjimo prašymas atitinka reikalavimus skirti finansavimą, JP projekto pareiškėjas informuojamas apie sprendimą skirti finansavimą, finansavimo sąlygas ir planuojamas JP projekto pareiškėjui/ vykdytojui išmokėti finansavimo lėšas;
   10.3. JP projekto pareiškėjas/ vykdytojas bet kuriame vertinimo etape iki finansavimo lėšų jam išmokėjimo gali paprašyti anuliuoti paraišką ir (ar) mokėjimo prašymą.

3.3.

Privalomi priedai

JP projektų pareiškėjai dokumentus gali teikti kaip gaminantys vartotojai arba gamintojai (Kvietimo teikti paraiškas 2.2.1 ir 2.2.2 papunkčiuose nurodyti pareiškėjai negali vykdyti veiklos, nurodytos Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 201 straipsnio 8 dalyje):

1. Gamintojams:
   • pareiškėjo vardu išduotas leidimas gaminti elektros energiją arba
rangovo deklaracija elektros tinklų operatoriui, kad darbai baigti, elektrinėms, kurių įrengtoji galia yra ne didesnė nei 100 kW;
   • Kvietimo teikti paraiškas 2.2.1 ir 2.2.2 papunkčiuose nurodytų pareiškėjų gamintojo elektrinėje, prie kurios bus jungiamas kaupimo įrenginys, pagaminta elektros energija turi būti skirta savo poreikių tenkinimui arba perteklinės elektros energijos pardavimui (elektrinės prijungimo sąlygose negali būti nurodyta, kad elektrinėje pagaminta elektros energija skirta visos elektrinėje pagamintos elektros energijos pardavimui);
Gaminantiems vartotojams:
   • Valstybinės energetikos reguliavimo tarnybos įrenginių techninės būklės patikrinimo aktas–pažyma arba kai ši pažyma nėra išduodama;
   • rangovo deklaracija elektros tinklų operatoriui, kad darbai baigti;
2. Leidimas plėtoti energijos kaupimo pajėgumus arba energijos kaupimo įrenginio prijungimo sąlygos, kai JP projekto pareiškėjas tokius dokumentus turi paraiškos pateikimo metu;
3. Įgaliojimas, jeigu pareiškėjas įgalioja kitą fizinį ar juridinį asmenį už jį atlikti su paraiškos pateikimu ar JP projekto įgyvendinimu susijusius veiksmus (notariškai patvirtintas arba informacinių technologijų priemonėmis sudarytas (https://igaliojimai.lt) įgaliojimas atstovauti JP projekto pareiškėją);
4. Informacija apie pareiškėjui suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis), kai finansavimo prašoma pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 (netaikoma kai paraišką teikia viešieji juridiniai asmenys, nevykdantys ūkinės veiklos),  (informacijos forma);
5. Smulkiojo ar vidutinio verslo (toliau – SVV) subjekto statuso deklaracija, parengta pagal patvirtintų paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis, kai finansavimo prašoma pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 (netaikoma, kai paraišką teikia viešieji juridiniai asmenys, nevykdantys ūkinės veiklos, arba kai finansavimo prašoma pagal De minimis reglamentus ) (deklaracijos forma);
6. Pažyma dėl didelės įmonės statuso, kai finansavimo prašoma pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 (pažymos forma);
7. „Viena įmonė“ deklaracija, kai finansavimo prašoma pagal De minimis reglamentus (deklaracijos forma);
8. Paskutinių patvirtintų 3 ataskaitinių finansinių metų finansinės atskaitomybės dokumentai (balanso ir pelno (nuostolių) ataskaita) arba kiti finansinės apskaitos dokumentai, kai apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. 3D-280 „Dėl ūkininkų ir gyventojų, kurie neįregistravę ūkininko ūkio verčiasi individualia žemės ūkio veikla, veiklos finansinės apskaitos tvarkos nustatymo“, kai paraišką teikia ūkininkas ir finansavimo prašoma pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014;
9. Sodros ataskaita Nr. S-31 „Apdraustųjų asmenų sąrašas už nurodytą laikotarpį“ už paskutinius patvirtintus 3 ataskaitinius finansinius metus, kai paraišką teikia ūkininkas ir finansavimo prašoma pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014;
10. Nuosavo įnašo (daugiau negu 10 000 Eur) finansavimo šaltinius pagrindžiantys dokumentai, pvz. pažyma, kurioje nurodytas banko (kredito įstaigų, juridinių asmenų, akcininkų ar kitų) sprendimas suteikti lėšas JP projektui įgyvendinti, paskolos sutartis ar kita;
11. Forma dėl PVM, kai JP projekto pareiškėjas atitinka Kvietimo 2.6.14 papunktyje nustatytas sąlygas (PVM forma);

12. Kai taikoma, Aplinkos apsaugos agentūros sprendimas dėl planuojamos ūkinės veiklos (kaupimo įrenginio įrengimo) galimybių ir poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (arba sprendimo nuoroda (-os), jei toks dokumentas skelbiamas atsakingos institucijos interneto svetainėje);
13. Kai taikoma, už saugomos teritorijos apsaugą atsakingos direkcijos išvada, kuria nustatytas planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumas.

3.4.

Kontaktiniai duomenys konsultacijoms

Paraiškas priiminės viešoji įstaiga Lietuvos energetikos agentūra (JP vykdytojas).
Konsultacijos teikiamos:
   ● telefonu +370 5 230 3312 (darbo dienomis 8:00–12:00 val.);
   ● el. paštu [email protected].
Detalesnė informacija dėl konsultavimo teikiama LEA svetainėje www.ena.lt.

3.5.

Kita aktuali informacija

1. Paskelbus Kvietimą teikti paraiškas, gali būti keičiama neesminė Kvietimo teikti paraiškas ir (ar) jo priedų informacija (t. y. nekeičiamos JP projektų finansavimo ir (arba) paraiškų teikimo sąlygos, ši informacija neturi įtakos paraiškų vertinimo rezultatams);
2. Paaiškinimai, atsakymai į dažniausiai užduodamus klausimus dėl Kvietimo teikti paraiškas, paraiškų pildymo, vertinimo ir atrankos, JP projektų įgyvendinimo, išlaidų tinkamumo, atsiskaitymo, finansavimo išmokėjimo, dokumentų pavyzdžiai teikiami LEA svetainėje www.ena.lt;
3. Kvietimas teikti paraiškas gali būti stabdomas Taisyklėse nustatytais atvejais.

Paraiškos pateikimo terminas – nuo 2025-03-25 14:00 val. iki pasibaigs šiam kvietimui numatytos paskirstyti lėšos, bet ne ilgiau kaip iki 2025-04-25 16:00 val. 

Pagal šį kvietimą 2025-03-28 SUSTABDYTAS paraiškų priėmimas,
nes gauta paraiškų maksimaliai galimai šio kvietimo sumai